0

آشنایی با انواع طوطی سخنگو در جهان

آشنایی با انواع طوطی سخنگو در جهان

طوطی سخنگو جزء حیوانات خانگی پرطرفدار است. انواع زیادی از طوطی سخنگو در جهان وجود دارد. طوطی سخنگو می تواند گفتار انسان را تقلید کند پرندگان سخنگو پرندگانی هستند که می توانند گفتار و کلمات انسان را تکرار و تقلید کنند. پرندگان سخنگو دارای درجات مختلفی از هوش و ذکاوت و توانایی گفتار می­باشند. بعضی از آنها همانند کلاغ از باهوش ترین پرندگان محسوب می شوند. در ادامه با انواع طوطی سخنگو در جهان آشنا میشویم.

 

https://boghalamoon.com/

با انواع طوطی سخنگو در جهان آشنا شوید

برخی از طوطی ها توانایی تکرار تنها چند واژه را بیشتر ندارند این در حالی است که گونه مرغ عشق توانایی حتی حفظ و به زبان آوردن بیش از دو هزار واژه را دارد.

مینای تل مشهورترین پرنده ای است که به منظور تقلید صدا نگه داری می شود. ضمن اینکه سار اروپایی از خویشاوندان مینا در زمینه تقلید صدا و از پرندگان چیره دست است.

انواع طوطی سخنگو در جهان

۱۸ نوع طوطی سخنگو در جهان وجود دارد که در تصویر زیر هر ۱۸ گونه را مشاهده می کنید. توضیحات هر گونه نیز در ادامه آورده شده است.

۱. آمازون پیشانی آبی نام یک گونه از سرده طوطی سخنگو آمازون است.

٢. پاراکیت خورشیدی نام یک گونه از سرده دم قیفی­ها و طوطی های سخنگو است.

۳. طوطی کاکلی سیاه دم سرخ از پرندگان استرالیا است که در گونه طوطیان کاکلی قرار دارد. طول این جاندار حدود ۶۰ سانتی متر است. وزن جنس نر آن ۶۷۰ تا ۱۲۰گرم و جنس ماده آن۶۱۸تا ۸۷۰گرم است. این پرنده یک طوطی سخنگو بوده و به عنوان حیوان خانگی نیز نگهداری می شود.

4.طوطی کاکلی سینه صورتی نام یک گونه از تیره طوطی سخنگو کاکلی است.

۵. طوطی کاکلی گوگردی تنها گونه طوطی سخنگو سفید رنگ از خانواده کاکاتوهاست که جثه نسبتاً بزرگتری نسبت به دیگر هم خانواده های خود دارد و در مناطق پوشیده شده از درخت در استرالیا و گینه نو یافت می­شود.

6.طوطی کاکلی گل بهی نام یک گونه از سرده طوطی کاکلی های سفید است.

۷. طوطی کاکلی نخل نام یک گونه از تیره طوطی سخنگو کاکلی است.

۸. عروس هلندی از خانواده طوطی های کاکل دار و کوچکترین عضو این خانواده از نظر جثه در استراليا می­باشد. این پرندگان به عنوان حیوانات خانگی محبوبیت زیادی در سطح جهانی دارند و تکثیر آنها نیز به نسبت آسان می باشد. این پرندگان پس از مرغ عشق محبوب ترین پرندگان زینتی محسوب می شوند

9.کاسکو یا طوطی خاکستری آفریقایی پرنده ای محبوب در کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای دیگر جهان است. علت محبوبیت این پرنده هوش سرشار و قدرت سخنگویی و تقلید صدای آن است و می توان گفت این پرنده بهترین پرنده تقلید کننده صدا در جهان است که به راحتی می تواند بیش از صدها واژه را به خاطر بسپارد و تکرار کند و با این کار باعث شادی و خوشحالی صاحبان خود گردد. این پرنده در محیط زیست طبیعی خود خجالتی و ترسو است.

۱۰. ماکائو آبی و زرد (آرا آرانا) معروف به ماکائو آبی طلایی، این پرنده عضوی از گروهی بزرگ از طوطیان نوگرمسیری به نام ماکائوها می باشد. این نژاد جزو انواع طوطی سخنگو بوده و در جنگل­های انبوه و بخصوص در نواحی باتلاقی و در نواحی نورگیر و کم درخت جنگل زیست می کند.

۱۱. ماكائو ارغوانیه نام یک گونه از سرده طوطی های شادرنگ است.

۱۲. طوطی سبز و سرخ و معروف به ماکائو بال سبز بزرگترین گونه عمدتاً قرمز رنگ در خانواده ماکائوهاست. این گونه بزرگترین نوع در خانواده خود یعنی آرا بوده و گسترده در جنگل های انبوه و جنگلهای کم درخت و نور گیر از شمال تا مرکز آمریکای جنوبی می باشد. با این حال وجه مشترکی با دیگر ماکائوها دارد که در از دست دادن زیستگاه طبیعی و شکار غیر قانونی تجارت در قفس و کاهش جمعیت وحشی در سالیان اخیر خلاصه می شود.

۱۳. ماکائو آبی سنبلی یا ماکائو هایسینث پرنده ای بومی شرق و مرکز امریکای جنوبی است. این پرنده بزرگترین گونه در خانواده ماکائوها و بزرگترین گونه از لحاظ وزن بهنگام پرواز در بین تمامی طوطی سانان است.

۱۴. ماكائو كتف سبز نام یک گونه از تیره طوطیان و از انواع طوطی سخنگو است.

۱۵. طوطی طوق صورتی یا ملنگو پرنده ای از خانواده طوطیان است. این طوطی را در زبان انگلیسی «طوطی کوچک اسکندر»، «پاراکیت گردن حلقه ای» و

 «پاراکیت گردن حلقه ای صورتی» و در زبان ترکی استانبولی «یشیل بایگانی» و در زبان آلمانی «هالس باند زتيچ» و در زبان فرانسوی «پروچ کوللر» و در زبان عربی «ببغاء الدره المطوق» گویند.

۱۶. نوک­روشن غربی نام یک گونه از سرده طوطی کاکلی های سفید است.

۱۷. نوک روشن کوچک نام یک گونه از سرده طوطی کاکلی های سفید است.

۱۸. نوک­روشن نوک دراز نام یک گونه از سرده طوطی کاکلی های سفید است.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 1]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج