0

آشنایی با نژاد گربه­ های موبلند

گربه­ های موبلند

در بیشتر افسانه­ ها و داستان­های قدیم درباره گربه، همگی از گربه، به­عنوان یک حیوان موکوتاه ذکر کرده­ اند، در قرن شانزدهم میلادی، اولین نژاد گربه­ های موبلند در اروپا به بازار عرضه شد، معتقدند گربه­های موبلند توسط یکی از دانشمندان علوم طبیعی و باستان­شناسی به نام Nicholas claude, Febri- de- peirese به اروپا برده شد و او را به عنوان گربۀ انقره نامید و بعداً این گربه به نام گربۀ ایرانی معروف گردید. در ادامه با ویژگی های ان ها آشنا می شویم.

مشخصات گربه­ های موبلند

هم­اکنون این حیوان به­ عنوان گریه موبلند در رنگ­های مختلف و زیبا و نوع ­های متنوع در اروپا وجود دارد. گرچه در کشورهای اروپایی گربه های موکوتاه محدود و کم می­باشند، ولی گربه­ های موبلند، علاقه و افکار اغلب دوستداران گربه را در آن قاره به خود جلب کرده است.

رنگ پوشش بدن آن­ها مختلف بوده و موی آن­ها، از نظر استاندارد، بلند که دارای بافتی ابریشمی و نرم می­باشد، چون در اطراف صورت این حیوان موهای سیخ و ایستاده­ای وجود دارد. موهای بدن و گردن هم به طرف ناحیه سر کشیده می­شود، قالب گرد و پهنی را به سر نشان می­دهد.

در استاندارد گربه­ های موبلند، گوش­ها به­ طور معمول باید کوچک و کاملاً به­ صورت مجزا و پُرزدار، چشم­ها دارای رنگ­های متنوع و مختلف که بیشتر تمایل به رنگهای روشن دارند و اصولاً باز، گرد و برجسته می­باشند، بینی در این نژاد از گربه­ های موبلند، کوتاه و پهن با سوراخ­ های مجزا و بدن در آن­ها کوتاه، با پاهای کوتاه و دم آن­ها پهن و پُرمو می­باشد. این حیوان نیاز چندانی به آموزش مخصوص، جهت تربیت و دانسته­های مربوط به خود نداشته و اصولاً خیلی حساس نمی­باشد، معمولاً خیلی مهربان، باوقار و متین و برعکس نژاد گربه­ های موکوتاه بی­ سروصدا هستند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج