0

بررسی بیماری ها:عارضه حساسیت­ها در اسب

حساسیت­ها در اسب

حساسیت ها ممکن است در هر زمان، در هر اسب  ایجاد شوند. بسیاری از واکنش های حساسیتی ممکن است به صورت خفیف و کهیر مشاهده شوند که می توان ان ها را درمان کرد. این حساسیت ها منجر اسب را در خطر قرار دهد و باعث مشکلات زیادی شود حساسیت در اسب می تواند به صورت تنفسی یا پوستی ایجاد شود و سیستم ایمنی آن ها را تضعیف کند بی توجه بودن به این بیماری می تواند سلامت اسب را به خطر بی اندازد. در پست های قبلی به طور کامل تری در مورد واکنش های آلرژیک در اسب ها پرداخته ایم. دراین پست به بررسی عارضه حساسیت­ها در اسب می پردازیم.

حساسیت­ها

کهیر، ورم­ های زیر پوستی و تاول­های سوزناک از جمله حساسیت­های متداول در اسب­ها هستند. پاسخ طبیعی پوست به واکنش­های حساسیتی ممکن است ظهور ناگهانی برآمدگی­ هایی در اندازه ­های مختلف باشد. پروتئین­ های حیوانی موجود در خوراک­های متراکم (کنسانتره) و پروتئین­های علوفه تازه اغلب عکس­العمل حساسیتی را به همراه دارند.

در زمان بروز حساسیت بر روی بدن اسب برآمدگی­ های کوچک سفت و بسیار خارش ناکی ظاهر می­شوند و حتی ممکن است اسب در این زمان از خورد امتناع ورزد. در  پرورش اسب از این مشکل تحت عنوان حساسیت ناشی از پرخوری نام برده شده است.

واکنش های آلرژیک در اسب ها


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج