0

ترکیبات غذایی اسب و ترکیبات متعادل کننده جیره

یولاف

به جرأت می­توان گفت تعداد اندکی از پرورش ­دهندگان مفهوم ترکیبات غذایی را به درستی درک کرده ­اند. برای نمونه آن­ها یولاف را به اسب می­دهند و گمان می­کنند که اسب­ها از آن به خوبی استفاده می­کنند اما مالکین باید دقت داشته باشند تا اسب­ها در اثر مصرف خوراک دچار هیجان نشوند. چگونه این گونه خوراک­ ها به نسبت علوفه، بهتر مورد استفاده اسب­ها قرار گیرند؟  در این پست به بررسی ترکیبات غذایی اسب و ترکیبات متعادل کننده جیره اسب می پردازیم.

ترکیبات غذایی

خوراک­ های مخلوط درشت و زبر متنوعی تولید شده است که گمان می­رود که اسب­ها از آن­ها به خوبی استفاده نموده و کاملاً برای خوردن مناسب هستند؛ در نتیجه ما می­توانیم بهره لازم را از آن به دست آوریم و به خود القاء می­کنیم که در صورت لزوم، مقدار بیشتری از آن­ها در اختیار حیوانات قرار دهیم.

با این حال ما اضافه کردن دانه­ ها به مخلوط را تا جایی که جیره حاوی این ترکیبات، نامتعادل نشود ادامه می­دهیم. پس اگر احساس می­کنید که اسب­ها شما به انرژی بیشتر از حدّ موجود در خوراک­ های ترکیبی نیاز دارد می­توانید مخلوط انرژی ­زای بهتری در اختیار حیوان قرار دهید. یعنی همواره باید در ترکیب نمودن مواد غذایی تمام جوانب را مدّ نظر داشته باشید.

یولاف

ترکیبات متعادل کننده جیره اسب

بسیاری از پرورش دهندگان در عین حال که از یولاف در جیره اسب ­های خود استفاده می­کنند، ترجیح می­دهند که از ترکیبات دیگری که خوراک را کاملاً متعادل می­سازد استفاده نمایند. مواد متعادل کننده در اصل کنسانتره ­های پروتئینه­ای هستند که با یولاف مخلوط می­شوند و حاوی سطوح بالاتری از مواد معدنی و ویتامین­ها هستند. این خوراک­های متعادل­ کننده جیره فرمول­های مختلفی دارند تا برای نیازمندی­های متفاوت دام­های خالص و داشتی، اسب­های نمایشی و حیوانات دارای فعالیت سبک متناسب باشند. این گونه خوراک­ها به مالکین اسب­ها امکان می­دهد که مشکل اساسی استفاده از مخلوط­ های غذایی، یعنی متعادل نبودن کامل یک خوراک برای اسب­ها را در هر زمانی با افزودن آن­ها به سادگی برطرف نمایند. تغییر دادن نسبت متعادل کننده­ ها به یولاف با توجه به تغییرات وضعیت بدنی اسب­ها و تشخیص متخصصین تغذیه مزرعه انجام می­گیرد. همچنین متعادل کننده ­های کم انرژی برای اسب­ها که از نظر تغذیه­ای در وضعیت مناسبی هستند اما هنوز به مواد معدنی و ویتامین­ها جهت محدود نشدن جذب دیگر مواد مغذی جیره­ شان نیاز دارند، تولید شده است که کاربرد وسیعی دارند. از جمله دیگر مواد غذایی موجود در متعادل کننده­ ها می­توان به مخمر اشاره نمود که هضم فیبر جیره را افزایش می­دهد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج