0

روشهای دارو دادن به سگ(داروی گوش،داروی چشم،خوراندن قرص….)

دارو دادن به سگ خوراندن قرص یا کپسول به سگ

بعضی اوقات برخی افراد ناآگاه، خود را دامپزشک تجربی یا پرورش دهنده دارای تجربه می نامند و حرفهایی می زنند که نه تنها علمی نیست، که با عقل نیز ناسازگار است و در نهایت اگر اتفاق بدی بیفتد می گویند: گفته بودند و اگر اتفاقی نیفتد زیر بار حرفی نمی روند و شروع به ایراد گرفتن و حاشیه رفتن می کنند. پس به همین ترتیب این افراد دخالت های بیجا کرده و در هر صورت مسئولیتی نمی پذیرند. در این مقاله روش های دارو دادن به سگ همچنین خوراندن قرص یا کپسول به سگ ها را بیان میکنیم با ما همراه باشید.

https://boghalamoon.com/

چگونه به سگم دارو بدهم؟

نکته بسیار مهم: هیچ فرد اجازه تجویز هیچ دارویی را به غیر از آنچه که دامپزشک سگ شما برایش تجویز نموده است ندارد. به قسمت مسمومیت ها مراجعه کنید و متداول ترین مسمومیت ها را بخوانید.

 بارها و بارها پیش آمده که صاحب پت دارویی دامپزشکی که مسئولیت این کار بر روی دوش وی است را مصرف نکرده با ناقص کرده و به توصیه دوستان و آشنایانی عمل کرده اند که مشکلاتی برایشان ایجاد شده و آنها در نهایت هیچ مسئولیتی نپذیرفته اند و در مواقع اضطرار به صورت ناگهانی، ناپدید می شوند و شما و حیوانتان می مانید با دامپزشک. که گاها آنقدر مسئله پیشرفت می کند که دیگر کار زیادی نمی شود انجام داد. به همین علت دکتر دامپزشک که سال ها برای این کار اموزش دیده و به تمامی ابعاد مسلط است اعتماد کنید.

در مواقعی که سگ شما بیمار است، یکی از وظایف شما به عنوان صاحب سگ خوراندن دارو به او می باشد. نکته مهم: در زمان خوراندن دارو به سگ یادتان باشد که هرگز سعی نکنید به سگی که در هر یک از شرایط زیر قرار دارد از راه دهان دارو بخورانید:

  •  به پهلو خوابیده است
  • هوشیار نیست
  • استفراغ می کند
  • به سختی نفس می کشد
  • دچار تشنج شده است
  • رفتاری عصبی دارد.

طرز مصرف داروهای گوش

  1. در سمت گوشی که می خواهید در آن دارو بریزید بایستید.
  2.  اگر سگ شما دارای لاله گوش بزرگ و آویزان است آنرا بلند کنید تا بتوانید به راحتی درون آنرا مشاهده کنید.
  3. قطره گوش و یا پماد را در بخش میانی گوش بریزید یا بمالید.
  4. قسمت پایه گوش (بخشی که گوش به بدن متصل می شود) را بمالید و ماساژ دهید تا سبب شود قطره گوش به قسمت های پائین تر گوش نفوذ کند.

طرز مصرف داروهای چشم

  1. بخشی از دستی را که با آن می­خواهید دارو را داخل چشم بریزید بر روی بخش استخوانی بالای چشم سگ قرار دهید. با این کار، در صورتیکه سگ سرش را تکان دهد، مانع از این می شوید که نوک ظرف پماد یا قطره به سطح چشم برخورد کند.
  2. دست دیگر خود را زیر پوزه سگ قرار دهید و با کمک آن سر سگ را به آرامی کمی به سمت عقب بکشید.
  3. با دستی که زیر پوزه سگ قرار داده اید با کمک شست دست خود پلک پائین سگ را پائین بکشید. .
  4. قطره چشمی و یا پماد را با حفظ فاصله مناسب مستقیماً درون چشم بریزید و مواظب باشید که نوک ظرف دارو به چشم برخورد نکند.

طرز مصرف داروهای مایع

  1.  انتهای اپلیکاتور با سرنگ محتوی دارو را از یک سمت دهان سگ به آرامی داخل برده و آنرا پشت دندان­های نیش درست در جایی که دندان ها کوتاه تر و مسطح هستند قرار دهید.
  2.  به آرامی نوک اپلیکاتور با سرنگ را در روی پائین ترین سطح دندان آسیای کوچک گذاشته و یا اینکه آنرا درون فاصله ای که بین دیواره دهان سگ و لثه ها ایجاد می شود قرار دهید. مزیت قرار دادن نوک اپلیکاتور یا سرنگ در روی پائین ترین سطح دندانی بر روش دیگر این است که سگ مقدار کمتری از دارو را به بیرون پرتاب می کند.
  3. به آرامی دارو را در دهان سگ پمپ کنید. سرعت شما باید به اندازه ای باشد که به سگ فرصت قورت دادن را بدهید. هرگز دارو را به سرعت درون دهان سگ پمپ نکنید.

یک قاشق چای خوری از دارو، معادل تقریباً ۵ سی سی (میلی لیتر) از دارو می باشد.

یک قاشق غذا خوری از دارو، معادل تقریباً ۱۵ سی سی (میلی لیتر) از دارو می باشد.

خوراندن قرص یا کپسول به سگ

  1. با یک دست آرواره بالایی سگ را بگیرید و به سمت بالا بیاورید. با این کار آرواره پائینی خودش کمی به سمت پائین می رود.
  2.  با دست دیگر به آرامی جلوترین بخش آرواره پائینی را گرفته و به سمت پائین بیاورید.
  3.  قرص یا کپسول را در وسط بخش انتهایی زبان قرار دهید. منظور از بخش انتهایی زبان یعنی تا جایی که بتوانید با امنیت دست خود را داخل دهان ببرید.
  4. برای خوراندن قرص یا کپسول به سگ پس از قرار دادن قرص یا کپسول در وسط بخش انتهایی زبان، دهان سگ را ببندید و بسته نگاه دارید تا زمانی که سگ عمل بلع را انجام دهد و یا اینکه با زبانش نوک بینی اش را بلیسد. برخی از اوقات برای اینکه سگ را وادار به عمل بلع کنید می توانید به آرامی به سوراخ های بینی فوت کنید و یا اینکه گلوی سگ را کمی به آرامی بمالید. با این کار شما سگ را تحریک به بلع قرص می کنید.
  5.  شما می توانید قرص یا کپسول را درون مواد غذایی نیز پنهان نمائید اما سگ ها بعد از مدتی متوجه این کار شما می شوند و ممکن است قرص را به بیرون پرتاب کرده و یا اینکه آنرا در دهان نگه داشته و نخورند. در پت شاپ ها خوراکی های مناسب برای این کار موجود است که دارای فضایی درون خوراکی است که قرص را می توان کاملاً در آن پنهان کرد و به سگ خوراند.
  6. همچنین برخی از پت شاپ ها وسیله ای بنام تفنگ قرص دارند که می توان با آن با امنیت کامل قرص را در انتهای دهان سگ قرار داد و از گاز گرفته شدن توسط سگ در امان بود.

طرز مصرف پمادها و کرم ها

  1. برای این کار ابتدا یک دستکش یکبار مصرف غیر استریل و غير لاتکس را به دست کنید و سپس یک لایه نازک از کرم یا پماد را بر روی محل مورد نظر قرار دهید.
  2.  مهمترین بخش کار این است که مانع از لیسیده شدن پماد توسط سگ خود شوید.
  3. معمولاً بهتر است برای جلوگیری از لیسیده شدن پماد توسط سگ از یک گردنبند اليزابت (در پت شاپ­ها موجود است) استفاده کنید و یا اینکه یک زیرپوش خود را بر تن سگ خود کنید تا محل استعمال پماد از دسترس سگ خارج شود.

https://makian.shop/

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج