0

مدیریت پرورش قرقاول(پر ریزی،مصرف گوشت)

مدیریت پرورش قرقاول(پر ریزی،مصرف گوشت)

در پست های قبلی به مدیریت پرورش بوقلمون ، مرغ و دیگر طیور پرداخته شد. درادامه به مدیریت پرورش قرقاول و فرایند پرریزی قرقاول و همچنین ویژگی های گوشت قرقاول و راهای پختن آن می پردازیم.

پر ریزی قرقاول 

پرریزی قرقاول حالتی فیزیولوژیک است که در طی آن پرهای قدیمی به صورت طبیعی ریخته و جای آنها را پرهای جدید می گیرند. اولین پر ریزی جوجه های قرقاول معمولاً بعد از گذشت ۴تا۵ ماه در پاییز صورت می گیرد و به این حالت تولک رفتن می گویند و به این ترتیب بعد از عوض شدن پرها ، رنگ های زیبا و جالب نر وماده آشکار شده و رنگ حقیقی اطراف چشم ها نیز ظاهر می شود.

مدیریت پرورش قرقاول 

قرقاول ها نسبت به روش مدیریت و نگهداری بسیار حساس می باشند. زیرا این پرندگان نیمه وحشی بوده و نمی­توان آن ها را کاملاً اهلی قلمداد نمود. این طبیعت نیمه وحشی مسایلی را در دوران پرورش به دنبال خواهد داشت از جمله این که نور بیش از حد منجر به همدیگر خواری می شود، نور ضعیف نیز ممکن است باعث نیافتن آب و غذا و در نتیجه تلفات بر اثر سندرم گرسنگی گردد، در این سندرم ، در معاینه پس از مرگ، جوجه ها کوچک بوده ، سنگدان آن ها خالی است وغشای آن به راحتی جدا می شود و بزرگ بودن کیسه صفرا مؤيد توقف حرکت روده ها است.

روی هم ریختن جوجه ها را بر اثر ترس می توان در مواردی که تراکم آن ها زیاد است و گروه های بزرگی از جوجه ها با هم نگهداری می شوند، مشاهده نمود. تشخیص این مورد تلفات با توجه به محل یافتن تلفات و نحوه توزیع لاشه های تلف شده در سالن امکان پذیر است. انباشتگی پیش معده نیز ممکن است اتفاق بیفتد که در هنگام همراهی دو عامل یعنی دستگاه گوارش تکمیل نیافته و وجود غذای کم به وجود می آید.

در پست های قبلی به مدیریت پرورش بوقلمون ، مرغ و دیگر طیور پرداخته شد. درادامه به مدیریت پرورش قرقاول و فرایند پرریزی قرقاول و همچنین ویژگی های گوشت قرقاول و راهای پختن آن می پردازیم. 

مصرف گوشت قرقاول 

قرقاول یکی از پرندگان تولید کننده گوشت به شمار می رود .گوشت آن بسیار کم چرب و سفید رنگ است. از این رو در بعضی کشورها به صورت پرورشی هم تولید میشود. وزن قرقاول یک تا یک کیلو و نیم است که قسمت اعظم آن، سینه می باشد. گوشت قرقاول دیر می پزد، چون پس از شکار بلافاصله سفت و خشک می شود.

اما یک راه برای پختن آن این است که گوشت قرقاول را با ورقه های نازک چربی پوشانده و سپس در فر طبخ نمائید. ولی این روش باعث بالا رفتن کالری، چربی و کلسترول می شود. راه دیگر اینست که سینه بدون استخوان را در آب یا بخار طبخ نموده و سپس سس مورد نظر را به آن بیافزایید و در صورتی که از کره یا خامه استفاده می کنید. برای کم کردن کالری، چربی و کلسترول آن سبزیجات پخته و پوره شده را به آن اضافه کنید. ران قرقاول دارای رگ و پی می باشد و بهتر است برای درست کردن سوپ از آن استفاده شود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 4 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج