0

مراقبت های لازم در هنگام تخم گذاری و بعد از آن در فنچ

مراقبت های در هنگام تخم گذاری و بعد از آن در فنچ11.jpg

این پرنده معمولاً در حدود ۳ تا ۵ تخم در هر نوبت میگذارد و بسته به شرایط محیط زندگی و فصل و اندازه لانه و دمای هوا تعداد آن متفاوت است هنگامی که تخم گذاری انجام شد هرگز به تخم­ها دست نزنید و یا هنگامی که جوجه ها سر از تخم بیرون آوردند هرگز نباید دست خود را به داخل لانه ببرید چون آنها خیلی ظریف هستند و با کوچکترین فشار و تحریک جان خود را از دست می­دهند. در پست قبلی در مورد نحوه نگهداری جوجه فنچ صحبت گردید.دراین مقاله به مراقبت های لازم در هنگام تخم گذاری و بعد از آن در فنچ پرداخته می گردد.

مراقبت های در هنگام تخم گذاری و بعد از آن

گاهی مشاهده می شود که فنچ­ ها بعضی از تخم­ها یا جوجه های خود را خودشان از لانه بیرون می اندازند در این هنگام هرگز سعی نکنید تخم یا جوجه بیرون انداخته شده را دوباره به لانه برگردانید چون ۱۰۰٪ آن تخم یا جوجه دارای نقصی بوده که آنها آن را بیرون انداختند و آنها خودشان بهتر می دانند و از روی غریزه این کار را انجان می دهند چون اگر این تخم یا جوجه بزرگ شود بعداً مشکلاتی پیدا می کند که سبب ناراحتی خود و شما می شود.

در مراقبت های در هنگام تخم گذاری و بعد از آن در فنچ جوجه ها به اینصورت است . بعد از گذشت ۱ ماه تقریباً بزرگ می شوند و تعیین جنسیت قطعی در ماه دوم امکان پذیر است ولی مطالعات علمی نشان داده است که جنسیت بسته به دما است مثلاً چنانچه دما رو به گرمی رود جوجه ها نر و هرچه دما رو به سردی رود جوجه ها ماده می شوند ولی این تغییر دما نباید زیاد باشد چون سبب ناراحتی جنس ماده شده و دیگر روی تخم نمی­خوابد.

مراقبت های در هنگام تخم گذاری و بعد از آن در فنچ

آوازها و صداها

این پرنده ها بسیار پر سر و صدا هستند. صدای آنها می تواند یک بییپ یا مییپ بلند باشد و در واقع صدای آنها تعداد کمی از این نوع صدا است. ریتم آواز در نرها پیچیده تر است، و آواز هر نر متفاوت است. هرچند پرنده ها صدایشان با دیگر اعضای خانواده اشان یکسانی هایی دارد و همه فنچ ها در یک چهارچوب خاص و یک ریتم خاصی آواز می خوانند.

فنچ نر صدایش را با اختلافی کم به پسرش منتقل می کند. آواز تا دوره بلوغ ممکن است تغییر کند اما پس از آن در تمام طول عمر پرنده ثابت باقی می ماند. تحقیقات علمی در موسسه «ریکن» در ژاپن اشاره کرده است که آواز خواندن در ماده ها در واقع یک پاداش برای هیجان فنچ نر می­باشد، و باعث هیجانی تر شدن وی می شود.

فنچ های نر توانایی آواز خواندنشان را در دوره بلوغ و زمانی که ماده ها هنوز این توانایی را ندارند، بدست می­آورند. علت این رشد متفاوت، جایی در دوران جنینی است که فنچ نر استروژن را تولید می کند، که این هورمون در مغز شبیه تستسترون می شود، که به پیشرفت سیستم اعصاب مورد نیاز برای آواز خواندن می­ انجامد.

صدای آنها با تعداد کمی آواهای درهم شروع می شود. اما آنها دائم سعی و تلاش می کنند آواز خود را با آنچه از صدای پدرشان در خاطرشان مانده تطبیق بدهند، و صدایشان بسرعت تکمیل می شود. در طول این مدت آنها آوازشان را با صداهایی که در اطرافشان می­شنوند، تکمیل خواهند کرد. همچنین از صدای آواز سایر نرهای نزدیک خودشان نیز الهام می گیرند.

فنچ های نر از صدایشان تا حدودی برای یافتن جفت استفاده می کنند و برای جفت گیری معمولاً از یک صدای منظم بلند استفاده می کنند. همچنین فنچ­ها یک صدای «هیس »در موقعی که قصد دفاع از محدوده خود را دارند از خود تولید می کنند.

محبوبیت آنها به خاطر توانایی زیادشان در تولید مثل است و هر کسی می تواند از آنها جوجه بگیرد. و توانایی آنها در زندگی در مناطق خشک، این توانایی ها باعث شده که فنچ به عنوان یک پرنده آواز خان خانگی مورد پسند عامه قرار بگیرد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج