0

معرفی بیماری های خود ایمن پوستی در سگ

بیماری های خود ایمن پوستی در سگ

اگر به هر علتی احساس کردید حيوان شما بیمار شده و یا در وضعیت طبیعی قرار ندارد، بهتر است او را جهت معاینه نزد دکتر دامپزشک ببرید. برای دستیابی به تشخیص درست، قبل از هر چیز مشاهدات صاحب حیوان از وضعیت جسمی و روند بیماری سگ خود مورد توجه قرار می گیرد. دادن شرح حال کامل و جامع و بیان تغییر حالت حیوان توسط صاحب او می تواند کمک شایانی در تشخیص باشد در ادامه به معرفی بیماری های خود ایمن پوستی در سگ ها می پردازیم

بیماری های خود ایمن پوستی

پمفیگوس

پمفیگوس یک کلمه یونانی به معنای تاول است. پمفیگوس ها گروهی از بیماری ها هستند که جزء دسته بیماری های خود ایمن در انسان، سگ و گربه محسوب می شوند. در سگ­ها ضایعات به شکل قرینه در دو سمت بدن ایجاد شده و نواحی بالای پوزه، صفحه بینی، لاله گوش، اطراف چشم، کشاله ران و کف پا را درگیر می کند. برخی نژادها همچون چوچو، دوبرمن پینچر، داشهوند، کولی و آکیتا بیشتر مستعد ابتلا هستند. ضایعات پوستی به شکل تاول های پوستی که خیلی زود پاره می شوند، زخم های پوستی و از بین رفتن رنگ ناحیه بینی نمود می یابد.

بیماری های خود ایمن پوستی در سگ

بولوس پمفیگوئید

این بیماری نیز مشابه بیماری پمفیگوس بوده و با ایجاد وزیکول­ها و طاول­های پوستی در نواحی همچون پوست تنه، کشاله ران، سطح داخل لاله گوش ها، کف پا، غلاف قضيب، مدخل واژن و مخاطات دهانی حیوان نمود می یابد. سگ های نژاد کولی، دوبرمن پینچر، داشهوند و شتلند شیپ داگ بیشتر مستعد ابتلا به این عارضه هستند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج