0

وسایل و لوازم پرورش زنبور عسل:دستکش و لباس کار و شبکه ملکه

دستکش و لباس کار زنبور عسل

برخی از افراد غیرحرفه ­ای زنبوردار و بعضی از زنبورداران حرفه­ای تازه کار علاقه­مند هستند از دستکش استفاده کرده و در برابر نیش زنبورها حفاظت بیشتری پیدا کنند. گرچه استفاده کردن از دستکش موجب کند شدن و کم شدن سهولت عملیات می­شود ولی در صورت لزوم باید از دستکش­های چرمی مخصوص استفاده کرد که آستین­های آن پارچه ­ای بوده و تبادل هوا به راحتی در آن صورت گیرد. در ادامه وسایل و لوازم پرورش زنبور عسل:دستکش و لباس کار و شبکه ملکه زنبور عسل را بررسی می کنیم.

دستکش و لباس کار زنبور عسل

استفاده از لباس کار مناسب نیز برای همه زنبورداران توصیه می­شود. لباس کار بهتر است یک تکه بوده و تمام سطح بدن را بپوشاند و به رنگ سفید باشد. ضمناً توصیه می­شود سرآستین­ها و پارچه­ های لباس کار کش­دار بوده به گونه­ای که زنبورها نتواند وارد لباس شوند.

دستکش و لباس کار زنبور عسل

شبکه ملکه زنبور عسل

شبکه ملکه صفحۀ فلزی سوراخ­دار یا شکاف­دار است که در یک قاب فلزی یا چوبی مستقر شده است. سطح این صفحه به اندازه ابعاد کندو است و معمولاً بین بدنه و طبقات قرار داده می­شود. قطر سوراخ­ها یا عرض شکاف­های این صفحه حدود 4/4 میلی­متر است به طوری که فقط زنبورهای کارگر می­توانند از آن عبور کنند ولی ملکه و زنبورهای نر در داخل بدنه کندو و در زیر شبکه محبوس شده و امکان عبور آن­ها از شبکه و رفتن به طبقات فوقانی وجود ندارد.

کاربرد شبکه ملکه اساساً برای جدا کردن منطقه پرورش نوزادان از محل ذخیره ­سازی عسل در طبقات کندو است. علاوه بر این در برخی از مراحل پرورش ملکه نیز از این وسیله استفاده می­شود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج