0

آشنایی با نژاد گربه ­های موبلند:گربه هیمالیایی (خمر) لکه رنگی

گربه هیمالیایی (خمر) لکه رنگی

برای رنگ پوشش این نژاد واژه مناسبی در دسترس نیست، در قدیم به آن خمر می­گفتند، این نژاد دارای رنگ بدنی روشن و انتهای بدن که شامل سر، دست، پا و دم تیره رنگ می­باشد. در این پست به معرفی گربه هیمالیایی (خمر) لکه رنگی می پردازیم و ویژگی های ان را بررسی می کنیم.

هیمالیایی (خمر) لکه رنگی (Himalian’s color- point)

گربه هیمالیا از آمیزش گربه ایرانی با گربۀ سیامی به وجود آمده، به طوری که ژن موهای بلند را از نژاد ایرانی و رنگ مو را از نژاد سیامی به ارث برده است. در سال 1930 به اروپا (آلمان- فرانسه) راه یافت و از سال 1945 میلادی تعدادی از گربه ­های ناشناخته به ­طور رسمی به ثبت رسیده ­اند، که یکی از آن­ها گربه موبلند دارای لکه­ های رنگی می­باشد. این نژاد در سال1955 در یکی از فستیوال­ها به قهرمانی رسید.

این نژاد هم ­اکنون دارای محبوبیت خاصی است که با ظاهری فریبنده با موهای کرم و لکه­ های تیره، با چشمان گرد و آبی رنگ پدیدۀ خارق­ العاده­ای به وجود آورده است.

این نژاد با پوشش منحصربه فرد ظاهر گربه­ های سیامی را دارد، اما از نظر اسکلت شبیه نژاد گربه ­های ایرانی است، بنابراین نمی­توان به آن نژاد سیامی را نسبت داد.

یک پرورش ­دهنده در آمریکا و یک پرورش ­دهنده در انگلستان آزمایش­های ژنتیکی متعددی بر روی گربه سیامی و نژاد موبلند انجام داده ­اند، که هدف آن­ها تولید گربه نژاد ایرانی با پوشش رنگی سیامی بوده، انجام این­گونه آزمایش­های ژنتیکی، باعث معرفی تعداد بیشتری از گربه­های نژاد ایرانی گردید. بعد از این­که آن­ها موفق به تولید بهترین نوع گربه سیامی شدند، آن­ها را با بهترین نوع گربه ایرانی جفت­گیری نمودند، نتیجه این­که، بچه گربه­ها پوشش سیامی را از دست دادند. ولی این مسئله موضوع زیاد مهمی نبوده، زیرا همین بچه­ها، دارای ژن لکه هم بودند. پس از این­که آن­ها با یکدیگر جفت­گیری نمودند، گربه ­های با لکه­ های رنگی در حد بالا و قابل قبول به دست آورند و برای اطمینان بیشتر لازم است مکرراً این نژاد به دست آمده را با گربه ایرانی جفت­گیری نمود تا نژاد حقیقی به دست آید. عیب اصلی این نمونه ­ها اندازه و رنگ چشمان آن­ها می­باشد، رنگ بیشتر نمونه­ ها، به آبی کم­رنگ شبیه بوده که برای استاندارد نژاد قابل قبول نمی­باشد.

گربه هیمالیایی (خمر) لکه رنگی

تاکنون چشم­ها در این نژاد به اندازه کافی بزرگ و گرد که بتواند به استاندارد گربه­ های ایرانی نزدیک شود، به دست نیاورده است و به هر صورت آزمایشات ژنتیکی متعددی باید صورت گیرد، تا این عیب را بتوان به ­طور کلی مرتفع نمود.

گربه­ هایی که با استاندارد مطابقت نداشته باشند، اصولاً توسط شورای تشخیص گربه­ های زینتی در ردیف گربه ­های نژاد چند رنگی قرار می­گیرند. در این ردیف گربه­ های برنده و قهرمان در فستیوال­ها هیچ­گونه گواهی­نامه رقابتی دریافت نخواهند کرد، طبیعتاً هیچ­گونه قهرمانی در آن­ها وجود نخواهد داشت.

استاندارد

  • پوشش: دارای موهای بلند، پوشش نازک و نرم، به رنگ شکلاتی با رنگ­های دیگر که در گربه­ های سیامی موجود است مانند کرم، سفید، لکه­های به­ صورت فشرده و سایه­ دار می­باشند.
  • سر: بزرگ، گرد، پهن، گوش­های کوچک با فاصله معین، صورت و بینی کوچک.
  • چشم: بزرگ، گرد، آبی پررنگ.
  • بدن: گرد و کوتاه و پایین افتاده.
  • دم: کوتاه و انبوه که دارای حلقه نمی­باشد، انحنای دم در این نژاد یک نقص است.

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج