0

راهنمای چگونگی اهلی کردن سهره

اهلی کردن سهره

خیلی از دوستانی که تازه کار هستند نمی دانند که برای رام و اهلی کردن پرنده چه کارهای را باید انجام دهند . برای اهلی کردن سهره یکی از کارهای که باید انجام دهید این است که ترس پرنده  نسبت به خودمان را از بین ببریم . درادامه راهنمای لازم را برای اهلی کردن سهره ذکر میکنیم.

اهلی کردن سهره

 اگر علاقه مند به نگهداری پرندگان وحشی هستید لازم است قبل از هر کاری پرنده مورد نظر را اهلی کنید. به طور کلی در اهلی کردن پرنده اگر بتوانید احساس ترس پرنده را نسبت به خود از بین ببرید در آن صورت گام اصلی در رام کردن پرنده را برداشته اید. روش رام کردن زیاد مهم نیست و آنچه مهم است کاستن ترس پرنده نسبت به خودمان است (ولو از هر روشی ). البته باید توجه داشت که برخی پرندگان مثل سهره زرد، گل به سر و سهره خاکی زود رام هستند و برخی پرندگان مثل سهره جنگلی (سهره آواز خوان ) دیر رام شده و نیاز به صرف زمان بیشتری دارد. و یا این که پرندگان جوان نسبت به پرندگان بالغ بسیار زودتر رام شده و انس می گیرند.

عده ای به غلط معتقدند که برای رام کردن پرنده باید قفس آن را در محلی پر رفت و آمد قرار داد تا بچه ها با پرنده بازی کنند و کم کم پرنده رام شود در حالی که اگر بچه ها ضمن بازی با پرنده به آن آسیب وارد کنند و موجب ترس پرنده شوند نه تنها پرنده رام نمی شود بلکه نسبت به قبل ترسوتر نیز خواهد شد.

بهترین روشی که برای رام کردن انواع پرندگان استفاده می شود این است که پرنده را در قفسی به ابعاد متوسط یا کوچک گذارده و سپس قفس پرنده را در محلی آرام و پر رفت و آمد قرار می دهند. که بهتر است قفس آویزان نباشد. همچنین باید تا مدتی که پرنده رام نشده به آن کمتر توجه شود. ( به هیچ وجه نگذارید کسی با پرنده شما در این مدت بازی کند یا پرنده را بترساند) . پس از گذشت یکی دو ماه پرنده ای خواهید داشت که نسبت به روز اول به مراتب اهلی شده و به مرور زمان اهلی­تر هم خواهد شد.

و در پایان این که یکی از مهمترین اصول در موفقیت شما در اهلی کردن پرنده صبور بودن شما است. پس صبر داشته باشید و مطمئن باشید پرنده شما هرقدر هم که وحشی باشد رام و اهلی خواهد شد.

اهلی کردن سهره1


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 10 امتیاز از مجموع: 4.6]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج