0

معرفی موردی سگ های کار: سگ نژاد راتويلر

سگ نژاد راتويلر

سگ ها دارای نژادهای متفاوتی هستند که با توجه دامنه جغرافیای به مکان های خاصی تعلق دارنددراین  مقاله به سگ نژاد راتويلر  یا نژاد سگ آلمانی می پردازیم و ویژگیهای آنها را بررسی میکنیم.

راتويلر Rottweiler

اصلیت این نژاد آلمانی بوده و به دلیل قابلیت های برجسته ای که دارد، از زمان های دور مورد توجه گله داران بوده و حتی به آن پلیس گله نیز می گفتند. این حیوان علاوه بر گله داری، استعداد ویژه ای در امر نگهبانی نیز دارد. از سال ۱۹۰۰ به دلیل صفات ممتازی که در او مشاهده می شد، رسما به عنوان سگ پلیس مورد استفاده قرار گرفت و اهمیت پیدا کرد.

مشخصات ظاهری: این سگ حیوانی زیبا، نیرومند با بدنی عضلانی و صورتی جذاب بوده و از هوش سرشاری برخوردار است. دارای گردنی قوی با سری پهن روی آن است و با وجود جثه نسبتا سنگینش، بسیار چابک و سریع است. گوش های حیوان، کوچک و آویخته بوده و اغلب به رنگ سیاه دیده می شود. میانگین ارتفاع بدن در نرها 63 تا 69 سانتی متر و در ماده ها ۵۸ تا 5/63 سانتی متر می باشد. متوسط وزن در نرها ۵۰ و در ماده­ها 5/38 کیلوگرم است. پوشش بدن کوتاه و اغلب به رنگ مشکی تا قهوه ای تیره می باشد.

خصوصیات رفتاری: رات ويلر اصولاً حیوانی خوش سیرت و مهربان بوده و بر خلاف تصور اغلب مردم، ذاتاً خشن نیست. حیوانی کاملاً وقت شناس، باهوش و با حافظه ای بسیار قوی است، بطوری که آموزش آن می­تواند بسیار لذت بخش باشد. رفتار و حرکات این حیوان کاملاً منطقی و قابل پیش­بینی بوده و معمولاً عکس العمل غافلگیرانه ای از خود بروز نمی دهد. در عین حال در مقابل مهاجمین بسیار جسور و خطرناک است و بطور سرسختانه ای مبارزه می کند.

سگ نژاد راتويلر

أين سگ بعلت ساختار عضلانی فشرده و قوی، نیاز زیادی به ورزش و تحرک دارد و به دلیل قدرت زیادش، بهتر است از سنین تولگی مورد آموزش قرار بگیرد تا در زمان بلوغ، نگهداری و کنترل آن دشوار نباشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج