0

بررسی کمبود منیزیم در تغذیه طیور

بررسی کمبود منیزیم در تغذیه طیور

کمبود منیزیم در تغذیه طیور در جوجه های جوان نتیجه اش رشد ضعیف و مرگ و میر بالا است. جوجه های مبتلا خواب آلود بوده و وقتی برای آنها مزاحمت فراهم می شود ممکن است علائم عصبی که شامل تشنج نیز میشود نشان دهند. در ادامه کمبود منیزیوم در تغذیه طیور را بررسی و همچنین افزایش منیزیم در جیره طیور چه اثراتی را دارد.

كليات

کمبود منیزیم در مرغان تخمگذار سبب افت در تولید تخم، اندازه تخم و وزن پوسته می شود. افزایش در مقدار کلسیم در غذا کمبود منیزیم را تشدید می نماید. منیزیم (MG)برای متابولیسیم کربوهیدرات اساسی است و برای فعال کردن بسیاری از آنزیم ها بخصوص آنزیمهایی که درگیر واکنشهای فسفریلاسیون هستند اهمیت زیادی دارد. این عنصر برای تشکیل استخوان عنصری اساسی است و در حدود دو سوم در استخوان ظاهر میشود که اساساً و عمدتاً بصورت کربنات است. پوسته تخم مرغ محتوی حدود 4/0درصد منیزیم است.

Almouist مشاهده نموده است که جوجه های تغذیه شده از یک جیره غذایی با کمبود منیزیم به آهستگی رشد کرده (برای تقریباً مدت یک هفته) و سپس رشد آنها متوقف شده و خواب آلودگی پیدا کرده اند و وقتی این قبیل جوجه ها وادار به حرکت شده اند تشنجات مختصری را همراه با تنفس با دهان باز نشان داده اند و بعد به حالت کومافرو رفته اند و بعضی اوقات نهایتا تلف شده اند. علائم کمبود منیزیوم در پولتها مشابه علائم عارضه در جوجه ها است.

بررسی کمبود منیزیم در تغذیه طیور

منیزیم اضافی

جیره های معمولی بمیزان کافی منیزیم دارند و ذخیره سازی آنها از نظر بر آوردن احتیاجات غذایی طیور کافی است. امکان این مسئله وجود دارد که تحت شرایط خاص جیره های غذایی محتوی منیزیم اصافی گردیده و اثر زیان آور شامل کاهش میزان رشد و خاکتسر استخوان در جوجه ها و کاهش اندازه تخم مرغ و نازکی پوسته و اسهال است که در مرغها مشاهده شده است.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

 

امتیاز شما به مقاله
[: 6 امتیاز از مجموع: 5]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج