0

آماده شدن برای شرایط اورژانسی و محتویات جعبه کمک های اولیه در اسب ها

آماده شدن برای شرایط اورژانسی اسب

بهترین راه برای آماده شدن برای شرایط اورژانسی اسب ، پیشگیری از آنها می باشد. شاید بهترین روش در کمک­های اولیه، به حداقل رساندن احتمال تصادفات، جراحات و بیماری ها است. بعضی مواقع ما در برابر اسبمان رفتار بدون فکر و تدبیر می کنیم. و این خود جای تعجب دارد که اسبمان بیش از این دچار مشکلات حادتر نمی­شود. آماده سازی جعبه کمک های اولیه اسب برای اصطبل، بسیار ساده است و در شرایط اورژانسی این جعبه می تواند کمک شایانی کند. در ادامه این مقاله نکات لازم برای آماده شدن برای شرایط اورژانسی و محتویات جعبه کمک های اولیه در اسب ها را بررسی می کنیم.

آماده شدن برای شرایط اورژانسی

یک بار کرّه­ی یک ساله را در مانژی رها کردم که قبلاً توسط مالک اسب دیگری استفاده شده بود، البته به تصور این که این مانژ برای اسب من نیز بی خطر خواهد بود. آیا این یک تصور توأم با تنبلی بود؟ یا یک رفتار بدون تفکر؟ یا مشکلی که هزینه بر خواهد بود؟ بله! کرّه درست به مرکز مانژ دوید، چند بار دست خود را روی لوله­ی فاضلاب بدون حفاظ کشید و به شدت خود را توسط لبه ی تیز لوله زخمی کرد.

در عمل، من اغلب مواقع شاهد اسب­هایی هستم که بالای پلک و یا پوزه­ی خود را زخمی کرده اند. این جراحات، ناشی از وجود میخ­هایی هستند که شما آنها را قبل از قرار دادن اسب خود در باکسش بررسی نکرده­اید.

آماده شدن

• جعبه کمک­های اولیه باید شامل لوازم بانداژ، آتل بندی و پانسمان زخم باشد

• یک جعبه­ی کمک­های اولیه­ی دیگر برای سفر آماده کنید

• از جعبه­ ی کمک­های اولیه تنها در موارد اورژانسی استفاده کنید

• از آماده بودن اسبک­ش خود مطمئن شوید

 

نکته ی مهم این است که همیشه، متوجه محیط پیرامون اسب خود باشید. هدف این است که احتمال و خطر زخمی شدن اسب را قبل از این که اتفاق بیافتد تشخیص دهیم. همه ی راه­ها را امتحان کنید، و هر خطر احتمالی در باکس اسب، در مانژ و یا در اسب کش را پیدا کنید. بررسی روزانه ی وسایل و مکان های مربوط به اسب عادت همیشگی قرار دهید و هر چیزی را که به نظر خطرناک می رسد از بین ببرید.

قبل از یک شرایط اورژانسی واقعی، بهتر این است که در مورد موقعیت های اورژانسی مربوط به اسب را که در این سایت گنجانده شده است با یک دامپزشک تبادل نظر کنید. هر دامپزشک اولویت های خود را در خصوص برخورد با چنین شرایط اورژانسی دارد. همچنین پیش بینی های لازم در مورد تماس با دامپزشک دیگر، در صورتی که دامپزشک خود شما در دسترس نباشد را انجام دهید. اگر اسب شما جراحت شدید دارد و یا بیمار می باشد و شما باید او را به یک مرکز درمانی مجهز و یا یک بیمارستان انتقال دهید، باید متوجه این امر باشید که اسب خود را به کجا و چگونه خواهید برد. ساعت سه ی صبح به طور یقین زمان مناسبی برای انتقال اسب نخواهد بود! من شاهد موقعیت های بسیاری بوده ام که در آن انتقال اسبی که نیاز مبرم به مراقبت­های ویژه داشت به سبب برنامه ریزی غلط بسیار دیر شده بود (حتی تا دم مرگ).

اگر شما اسب کش ندارید، باید سراغ شرکت­های حمل اسب و یا یکی از دوستان خود را بگیرید. اگر چه شما اسب کش خود را داشته باشید ولی در عین حال می بایست به فکر امکانات حمل و نقل کمکی دیگری نیز باشید، چرا که احتمال دارد درست زمانی که شما به آن نیاز دارید خراب شود.

جنبه ی دیگر برای آماده شدن در برابر شرایط اورژانسی این است که مسیر اسب کِش را قبل از این که راه بیافتد مشخص کنید . مواردی را شنیده ایم که در آن رانندگان در راه گم شده بودند و اسبی را که به شدت مجروح و یا زخمی بود، کیلومترها بیش از آنچه که باید بروند بی خود و بی جهت این طرف و آن طرف کشانده بودند. از دامپزشک خود بپرسید که اسب شما را به کجا خواهد فرستاد. اگر ارجاع اسب به یک مرکز مجهز لازم می باشد، مسیر را قبلاً مشخص کنید. مسیر را روی نقشه مشخص کنید و راه های لازم دیگر را اضافه کنید. همه ی شماره تلفن های مورد نیاز از قبیل شماره تلفن دامپزشک و مرکز درمانی را روی نقشه بنویسید.

جعبه کمک های اولیه اسب

جعبه کمک های اولیه اسب

آماده سازی جعبه کمک های اولیه اسب برای اصطبل، بسیار ساده است و در شرایط اورژانسی این جعبه می تواند کمک شایانی کند. زمانی که شما یک چنین جعبه ای را آماده کردید، مطمئن باشید که همه این قانون طلایی را می دانند: “محتوای این جعبه فقط برای استفاده در مواقع اورژانسی می باشد. ” زمانی که یکی از لوازم داخل جعبه استفاده شد باید سریعاً تهیه شده و در جای خود قرار داده شود. زیرا زمانی فرا خواهد رسید که شما مجبور می­شوید تا از باند فشاری برای زخمی که به شدت خونریزی می کند استفاده کنید، اما آن را پیدا نمی کنید چرا که شخص دیگری از این باند نه در زمان نیاز بلکه برای بستن دم بافته شده­ی اسب استفاده کرده است!

تجهیزات اولیه در داخل جعبه ی کمک­های اولیه باید شامل لوازم بانداژ، آتل و ضد عفونی کننده های عمومی زخم باشد. انواع مختلف لوازم بانداژ باید در داخل جعبه قرار داده شوند، این لوازم شامل مقداری گاز استریل می باشد تا بعد از تمیز کردن زخم روی آن قرار داده شود (گاز غیر چسبنده (گاز وازلینه) تأثیر بهتری دارد، درست مانند تکه های پارچه ای یکبار مصرف که داخل بسته ها می باشند).

از تمامی باندهایی که بر روی زخم ها و یا در آتل ها مورد استفاده قرار می گیرند، شما به مقدار نیاز لازم خواهید داشت. اما گذاشتن تمامی بسته ی ورقه ی پنبه ای تمیز و حداقل پنج بسته از نوارهای پنبه ای داخل جعبه بهتر است. انواع مختلفی از باندهای محافظ کشی در بازار موجود می­باشد.

هرازگاهی می توانید بسته های بزرگ باند را تهیه کنید. این باندها در موارد مورد نیاز در اسب می توانند مثمر ثمر باشند. نوار چسب معمولی و کاغذی را به همراه قیچی در جعبه ی خود قرار دهید.

علاوه بر لوازم مربوط به بانداژ کردن، جعبه ی شما باید شامل پد الکلی، گاز استریل یا اسفنج های استریل جهت تمیز کردن زخم باشد. یک سرنگ (بدون سر سوزن) می تواند برای ریختن آب استریل روی زخم استفاده شود. شما می توانید لوازم جعبه­ی کمک­های اولیه ی خود را داخل یک ظرف محکم دردار نگه دارید. حتماً یک چراغ قوه با باتری های قوی، یک بطری آب استریل و یا آب مقطر، یک حوله ی تمیز و یک لواشه که بتوانید با آن یک دستی کار کنید در آن بگذارید.

لواشه­ی هیومن تویچ انتخاب کنید. بهترین نوع آن دارای لولا در قسمت مرکز آن در بالا می باشد تا روی لب اسب بسته شود، سپس دو دسته ی آن را نزدیک هم آورده و طناب انتهای دو دسته را دور دسته ها سفت بپیچید و بعد سگک را در حلقه­ى كله گی قرار دهید. یک چنین وسیله ای به شما این امکان را خواهد داد تا به راحتی اسب خود را آرام کرده و از عهده ی موقعیت اورژانسی برآیید.

مشورت گرفتن از دامپزشک همیشگی شما، در مورد جمع آوری جعبه کمک های اولیه اسب فکر خوبی است. بسیاری از مالکان اسب، از من در مورد این که چه داروهایی باید دم دست نگهداری شوند تا در مواقع اورژانسی از آنها استفاده گردد، سوال می کنند، نظر شخصی من این است که استفاده از هر دارویی که دم دست است منوط به تشخیص دامپزشک خواهد بود و این داروها، فقط پس از آموزش­های بسیار می توانند مورد استفاده قرار گیرند. بسته به شرایط استفاده ی بی رویه از مسکن­ها نظیر فنیل بوتازون، فلونیکسین مگلومین و یا هر آنتی بیوتیک دیگر می تواند تأثیرات منفی بسیاری داشته باشد.

نوع دیگری از جعبه کمک های اولیه اسب باید جمع آوری شود تا شما از آن در جاده استفاده کنید. تلفن همراه بدون شک یکی از وسایل لازم و ضروری در زمان نیاز به کمک و یا یافتن مسیر می باشد. این وسیله زمانی که با اسب در جاده هستیم یک نیاز مبرم تلقی می شود. حتی می توان پروژکتور نیز به همراه داشت.

قبل از هر سفر مطمئن شوید که اسب کش شما نقص فنی ندارد. بهتر است مکانیسم های ضروری را دوباره بررسی کنید. این مکانسیم ها عبارتند از: چراغ­ها، راهنماها، کف اسب کِش، درها و لاستیک­ها. حتماً لاستیک زاپاس، رینگ اضافی و جک برای ماشین و اسب کش به همراه داشته باشید. مطمئن گردید که به اندازه­ی کافی چراغ و علایم شب نما و یا چراغ قوه در قسمت عقب اسب کش شما وجود داشته باشد. در بخش های بعدی در مورد حمل و نقل اورژانسی، توضیحات بیشتری داده خواهد شد.

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج