0

پرورش طوطی آمازون بعنوان حیوان خانگی و تفاوت آن با کاسکو

پرورش طوطی آمازون بعنوان حیوان خانگی

در این مقاله پرورش طوطی آمازون بعنوان حیوان خانگی و تفاوت آن با کاسکو را بررسی کرده و توصیه های دکتر جیل پیت به دارندگان این طوطی در مورد پرورش و نگهداری آن هارا بیان میکنیم.

طوطی آمازون بعنوان حیوان خانگی

سایز این طولی بزرگ بوده و مانند سایر طوطی سانان بزرگ مشکلات خود را داشته، همچنین نیاز به صرف وقت زیاد دارد. به افرادی که مبتدی هستند و تا به حال طوطی سانان بزرگ نگهداری نکرده اند، به هیچ عنوان توصیه نمی شود. افراد مبتدی همچنین افرادی که زمان و علاقه کافی برای تربیت طوطی را ندارند، طوطی را بسیار پرصدا (جیغ زدن) و غیرقابل تحمل می کنند. بنابراین به شرط بودن محیط و صاحب مناسب، طوطی آمازون حیوان مناسبی است.

نکات آموزشی و رفتاری

بطور کلی آمازون ها به جیغ زدن و جویدن علاقه دارند و شدت این کار در سنین خاص شدت بیشتری پیدا می کند. طوطی ها با آزمایش منقار و نوک خود بر روی ما، شیوه رفتار کردن با ما را کشف می کنند. در صورتیکه های لازم در سنین مناسب شروع نشود، ناهنجاری­های رفتاری در پرنده شدت گرفته و تقریباً غیرقابل تغییر می شود.

طوطی که بر رفتارش نظارت کافی وجود نداشته باشد، خطرات بیشماری تهدیدش می کند. طوطی­ها به همه وسایل خانه شما به چشم اسباب بازی نگاه می کنند، جویدن سیم­های برق و آتش سوزی و مرگ پرنده حوادثی می باشد که به کرات به علت بی توجهی صاحبان پرنده اتفاق می افتد.

طوطی­هایی که توسط صاحبان قبلی مورد آزار قرار گرفته اند نیز دارای ناهنجاریهای رفتاری زیادی هستند. این پرندگان که نجات پیدا می کنند، شروع کردن آموزش و تمرینات از مراحل ابتدایی مورد نیاز است.

گاز گرفتن و رفتارهای هورمونی

همانطور که گفته شد یکی از دلایل گاز گرفتن طوطی علاقه طوطی به کشف متد و روش رفتار با ما می باشد که با آموزشهای لازم باید اصلاح شود.

همچنین تغییرات هورمونی از دیگر دلایل پرخاشگر شدن و گاز گرفتن پرنده است که معمولاً از سنین ۵ تا ۱۲ سالگی آشکار می شود. این زمان گذرا است و از زمانی که آغاز شود حدود ۲ سال طول می کشد تا پرخاشگري­ها فروکش کند و پرنده آرام شود. و نگهداری از این طوطی در طی این دوره برای بسیار از افراد مبتدی ناآگاه بسیار سخت و غیرقابل تحمل است. در بین این گونه ها، دو گونه آمازون از سایر گونه ها رفتار پرخاشگر کمتری بروز می دهند. خیلی از صاحبان این طوطی شاکی می­شوند که طوطی مهربان آنها به آنها حمله می کند و بسیار پرخاشگر است، گاز گرفتن­ها به يكبار منتهی نمی شود، بنابراین کاری که می کنند سپردن طوطی به خانواده دیگر است.

توصیه های دکتر جیل پیت به دارندگان این طوطی

توجه داشته باشید که این رفتار در سنین مشخص شده کاملاً طبیعی می باشد. از یکی از اعضای خانواده درخواست کنید ساعات محدودی با پرنده شما سپری کنند و زمانی که عضو خانواده حضور ندارد، به پرنده تشویقی و خوراکی هایی که دوست دارد بدهید، تا مطمئن شود شما تنها کسی هستید که برایش اسباب بازی و فعالیت و خوراکی هایی که دوست دارد، فراهم می کنید. همچنین تغییر محیط در دوران بلوغ بسیار موثر است، ساعات روشنایی روز را کم کرده و روشنایی مانند آفتاب زمستانی که در طبیعت نیز وجود دارد درست کنید.

تفاوت­های طوطی کاسکو با طوطی آمازون

طوطی های آمازون فوایدی نسبت به کاسکوها دارند. حلوطی های آمازون بسیار زیبا و خوش هیکل هستند و تقریبا هم اندازه کاسکو می باشند. در مورد ظاهر باید گفت چون آمازون ها ترکیب رنگ بیشتری دارند زیباتر هستند، ولی خوب هر کس سلیقه ای دارد.

آمازون ها ضریب هوشی بالایی و قدرت تقلید صدای خوبی دارند ولی راه انداختن آنها کمی سخت است و احتیاج به تمرین و وقت زیادی دارد و همچنین تون صدای بالایی دارند، ولی کاسکوها سریع تر استارت می­خورند، ولی باید گفت کاسکوها در سخنگویی حرف اول را می زنند. آمازون ها نسبت به کاسکوها سریع تر رام می شوند و درصد شوره و پرریزی کمتری دارند و همچنین کمتر به پرکنی دچار می شوند.

و اما از سوی دیگر کاسکوها فعالیت بیشتری دارند و شیطان تر هستند و ظاهر با مزه تری دارند. در سخنگویی قوی ترند و کلمات را سریع تر فرا می گیرند و کلمات بیشتری را نسبت به آمازون به حافظه خود می سپارند. هر پرنده ای خصوصیات خاص خودش را دارد ولی کاسکو سخنگوی قوی تری است (فراموش نشود کاسکو داریم تا کاسکو. آمازون داریم تا آمازون)


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:, ,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج