0

معرفی موردی سگ های تریر: سگ نژاد آیردل تریر

سگ نژاد کاکر اسپانیل آمریکایی

در مقالات قبل با چند نوع از نژادهای سگ آشنا شدیم. در این مقاله با سگ نژاد آیردل تریر آشنا و خصوصیات ظاهری و اخلاقی آن ها را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

آیردل تریر  Airedale Terrier

اصلیت این حیوان به نواحی شمالی انگلستان می رسد. در واقع بزرگ جثه ترین نوع تریر محسوب می شود، اما نسبت به سایر اقوام خود کمتر حالت تهاجمی داشته و علاقه زیادی به شکار موش و سایر جوندگان کوچک دارد. البته به علت جثه بزرگش قادر نیست داخل حفره های لانه این جوندگان وارد شود. امروزه به عنوان سگ نمایش، سگ نگهبان و گاه به عنوان یک سگ همه کاره در خدمت پلیس از آن استفاده می­شود.

مشخصات ظاهری: بزرگ جثه ترین نوع تریر بوده و در واقع سلطان تریرها محسوب می شود. از لحاظ ظاهری

سگی با جثه ای متناسب و خوش فرم است. پوزه آن کشیده بوده و از جلوه های جذاب چهره این حیوان، وجود ابرو، سبیل و ریش برجسته و زیبایی است که توجه هر انسانی را به خود جلب می کند. گوش­ها V شکل است و تا روی پیشانی خم می شود. دم نیز کشیده بوده و رو به بالا قرار می گیرد. متوسط قد حیوان نر 5۸ تا 61 سانتی متر و در ماده ۵6 تا ۵۹ سانتی متر بوده و وزنی معادل ۲۰ تا ۲۱ کیلوگرم دارا می باشند.

بدن پوشیده از موهای زبر، کوتاه و پر پشتی است که در ناحیه پشت حیوان به علت تغییر رنگ، حالتی شبیه زین به خود گرفته است. زیرا رنگ بدن در این ناحیه و همچنین در قسمت دم، سیاه رنگ می شود، در حالیکه سایر نقاط بدن پوشیده از موهای خرمایی تا بلوطی است.

خصوصیات اخلاقی: این نوع تریر حیوانی بسیار باهوش، زیرک و جذاب بوده، علیرغم جثه بزرگی که دارد، تمامی صفات یک سگ تریر را دارا می باشد. نسبت به سایر تریرها روحیه ای کمتر تهاجمی داشته و حیوانی بسیار رئوف و مهربان است، بویژه آنگاه که به صاحبش و یا سایر اعضای خانواده می نگرد، لبخند زیبایی در چهره اش هویدا می شود که او را بیشتر مورد توجه قرار می دهد. اما اگر مورد آزار قرار بگیرد، همچون هر موجود زنده دیگری از خود دفاع خواهد کرد. متوسط طول عمر این حیوان ۱۳ سال است.

سگ نژاد کاکر اسپانیل آمریکایی


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج