1

هر آنچه که در مورد خرید عروس هلندی باید بدانید

اکنون که اطلاعات کمی در رابطه با تاریخچه عروس هلندی دارید، باید، نحوه انتخاب صحیح و خرید عروس هلندی  سالم را بدانید. قبل از این، شما باید در مورد اینکه پرنده تک می خواهید یا جفت؟ نر باشد و یا ماده؟ هم چنین جوجه باشد یا بالغ؟ فکر کنید. حتماً در نظر داشته باشید که آیا می توانید حداقل نیم ساعت از وقت روزانه خود را، چه زمانی که مشغول تماشای تلویزیون هستید، یا مشغول خوردن نهار و یا شام می باشید و یا هنگام مطالعه با عروس هلندی خود بگذرانید؟ دراین پست نکاتی را برای خرید پرنده ذکر می کنیم.

انتخاب صحیح عروس هلندی

محل خرید عروس هلندی

جهت خرید عروس هلندی شما از راه های مختلفی می توانید اقدام نمایید. آگهی های روزنامه و یا اینترنت، فروشگاه های فروش پرندگان زینتی و یا دوستان نزدیک.

زمانی که به یک فروشگاه جهت خرید عروس هلندی مراجعه می کنید، شما باید تمیزی فروشگاه و یا بهداشت هر یک از قفس­ها، عدم وجود بوی نامطوب و تغذیه نامناسب هر یک از پرنده ها را مد نظر داشته باشد.

هنگامی که فروشگاه حیوانات و یا محل فروش از نظر بهداشتی مورد قبول شما بود، اقدام به خرید نماید.

نکات مهم

زمانی که قصد خرید پرنده ای را دارید موارد زیر را مدنظر داشته باشید :

  • هزینه خرید پرنده.
  • هزینه قفس، تجهیزات و غذا (دانه ها و غذاهای تازه).
  •  هزینه اسباب بازی ها.
  •  هزینه مراقبت دامپزشکی (ویزیت های ماهانه).
  • مدت زمانی که در طول روز می توانید به پرنده اختصاص دهید.
  • هنگام که به تعطیلات می روید چه کسی باید از پرنده مراقبت کند و یا تا چند روز می توان آنرا تنها گذاشت.

انتخاب عروس هلندی

هنگام خرید یک عروس هلندی ، کل پرندگان را زیر نظر داشته باشد و در صورت امکان چند لحظه آنها را تماشا نمایید. پرندگان درون قفس باید کنجکاو، فعال و قوی باشند، به سلامتی پرنده ای که در گوشه ای کز کرده شک کنید. اگر می توانید بگذارید پرنده شما را انتخاب نماید و به سمت شما بیاید، تا حد امکان پرنده جوان را انتخاب کنید.

نر یا ماده؟

ممکن است شما بپرسید نر بهتر است یا ماده؟ بطور کلی پرندگان نر بیشتر آواز می خوانند در حالی که ماده ها آرام ترند. نرها ممکن است سخنگوی بهتری شوند و ماده ها در تولید مثل نقش اساسی تری دارند. در هر صورت من شما را به خرید پرنده جوان تشویق می کنم. از هر جنس نر یا ماده هر کدام مزیت خود را دارند. نرها دارای گونة نارنجی تر و ماده ها نارنجی کمرنگ تر و دم راه راه دارند. در تصویر زیر تفاوت دم پرنده نر و ماده به وضوح قابل مشاهده می باشد.

البته با جهش­های رنگی که بوجود آمده در بعضی از نژادها گونه نارنجی از بین رفته و تشخیص جنسیت را دشوار نموده است. مثلاً در نژاد آلبينو تشخیص نر یا ماده بسیار دشوار می باشد.

جوجه ها سرنگی

صرف نظر از اینکه شما جهت خرید جوجه عروس هلندی باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید و وقت بیشتری جهت تغذیه و بزرگ کردن آن صرف نمائید. ولی این حسن وجود دارد امکان سخنگویی و رام شدن آن به مراتب بیشتر می باشد. جوجه سرنگی عروس هلندی هنگامی که بدست انسان تغذیه شود، استعداد یادگیری خیلی از بازی ها، کلمات را دارد.

نشانه های سلامتی

در اینجا برخی از نشانه های سلامتی یک cockatiel را یادآور می شویم، تا در زمان خرید بتوانید در انتخاب پرنده سالم موفق باشید :

  • چشمان روشن و باز
  •  تمیز بودن قسمت نوک نزدیک سوراخ بینی
  •  پاهای تمیز و صاف
  •  پرهای صاف و به هم چسبیده
  •  استقرار درست در ایستادن(مانند تصویر زیر)
  • سینه پر و قوی و یکدست بدون برآمدگی
  • پرنده فعال و پر جنب و جوش
  • اشتهای خوب هنگام غذا خوردن

تک باشند و یا جفت؟

یکی دیگر از سؤالات شما ممکن است این باشد که عروس هلندی تک بهتر از جفت می باشد یا خیر؟ عروس هلندی های تنها مهربان ترند، به جهت اینکه شما و خانواده تان را به عنوان مونس خود برمی گزیند. اما یک جفت عروس هلند می تواند سرگرم کننده تر باشد و زمانی که شما کل روز را در منزل حضور ندارید با هم سرگرم می­شوند. یک اشکال کوچک اینست که دو عروس هلندی جوان تمایل به تعقیب و شوخی کردن با هم را دارند و در این شوخی ها امکان دارد به بال و یا دم همدیگر صدمه وارد نمایند، تا زمانی که دم یا بال مجدداً رشد کند زیبایی خود را از دست می دهند.

عروس هلندی هایی که کنار هم قرار می گیرند احتمال کمتری وجود دارد تا صحبت کردن را از انسان بیاموزند به جهت اینکه صدای همدیگر را می شنوند و به غریزه خود برمی گردند و این مسائل به نظر شخصی هر فردی بر می گردد که کدامیک را انتخاب نماید.

فروش-عروس-هلندی-ماده-3-ساله.jpg

لیست خرید

شما قبل از اینکه پرنده مورد نظرتان را خریداری نمائید، به وسایل و تجهیزات زیر نیاز دارید. حتماً در زمان خرید لوازم زیر مشورت و تحقیق نمائید زیرا وسایل زیر مایحتاج زندگی پرنده شما است و به ندرت مورد تعویض قرار می گیرد.

  1.  قفس مناسب
  2.  ظرف آب و غذا
  3.  نشیمنگاه یا نی، میله (جای نشستن درون قفس) در اندازه های متفاوت
  4.  غذا تازه ( ارزن- تخمه آفتابگردان – هفت تخم دانه ها- دانه کتان )
  5.  اسپری حشرات
  6.  ویتامین­ها و مواد معدنی
  7.  اسباب بازی­های مناسب
  8.  کاور قفس

آوردن عروس هلندی به منزل

شما احتمالاً از اینکه عروس هلندی را به خانه آورده اید خوشحال می شوید و دوست دارید با آن بازی کنید و سرگرم شوید. ولی لطفاً با این وسوسه خود مقاومت کنید. همه حیوانات در چند ساعت اول ورود به محیط جدید نیاز به تنظیم خود دارند. بنابراین چند ساعت بی سر و صدا و بدون اینکه هیچ استرسی به آن وارد نمائید قفس آن را در گوشه ای قرار دهید و نامی را که برای آن انتخاب نموده اید صدا بزنید.

پرنده شما نباید زیاد بخوابد و یا بروی یک پا بایستد و حتی نباید ساعات طولانی سر خود را ۱۸۰ درجه بچرخاند و منقار خود را در زیر پرهای خود پنهان نماید در این صورت به سلامتی آن مشکوک شوید.

در صورتی که در منزل پرندگان دیگری دارید به جهت اینکه از لحاظ عدم انتقال بیماری به آنها اطمینان حاصل شود حدود سی روز عروس هلندی تازه وارد را درون یک اتاقی به تنهایی با آب و غذای تازه پذیرایی نمائید و حتماً قبل از غذا دادن به پرنده و بعد از آن دستان خود را بشوئید.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. خرید عروس هلندیشما را در یادگیری انواع گل‌ها و راهنمایی در پرورش آنها یاری می‌دهد. گل‌های عروس هلندی معروف به زیبایی و متنوعیت رنگ آنها هستند. همچنین، این گلها با آب و هوا هماهنگی مناسبی دارند و مراقبت از آنها نیز نسبتاً آسان است. بهترین جایی برای خرید عروس هلندی فروشگاه‌های گل است.چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:
    محصولات پر فروش

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج