0

نحوه استفاده از دارو برای عروس هلندی

نحوه استفاده از دارو برای عروس هلندی

در طول نگهداری و پرورش عروس هلندی گاهاً اتفاق می افتد که شما باید از داروهای پرندگان استفاده نمائید. شما باید نحوه استفاده از داروها را بدانید.در این پست خلاصه نحوه استفاده از دارو برای عروس هلندی را به شما آموزش می دهیم.

نحوه استفاده از دارو برای عروس هلندی

دارو خوراکی

این روش تجویز دارو جهت پرندگان کوچک و کم وزن مناسب می باشد. معمولاً با استفاده از سرنگ پلاستیکی بدون سوزن بدین طریق که در سمت چپ دهان عروس هلندی قرار داده و به سمت راست گلو دارو را می ریزیم. حتماً به روش ذکر شده عمل نمایید تا محتویات به دستگاه گوارش پرنده انتقال یابد و به ریه ها نفوذ ننماید تا منجر به ذات الریه و یا پنومونی نشود.

داروها اگر با آب پرنده مخلوط شود و در اختیار پرنده قرار گیرد کمتر می تواند مؤثر باشد. به جهت اینکه پرنده بیمار احتمال دارد کمتر از آب استفاده نماید و یا با تغییر طعم آن از مصرف آن خودداری نماید.

تزریق دارو

طبق برسی های بعمل آمده بهترین و موثرترین روش درمان در پرندگان تزریق داروها می باشد. شامل تزریق در رگ، زیر پوست یا داخل استخوان که باید حتماً توسط دامپزشک در درمانگاه انجام شود. بیشتر تزریق های دارو در عضله سینه پرنده صورت می گیرد، بدین صورت باید با یک دست پرنده را با استفاده از یک حوله مناسب در دست بگیرید و سر را در بین انگشت شست و اشاره قرار دهید و سپس سوزن را با زاویه ۴۵ درجه داخل عضله سینه به زیر پرها وارد نمائید.

به یاد داشته باشید تزریق که در هر دو طرف بصورت متناوب باید انجام شود تا محل تزریق قبلی التیام یابد. البته بزرگترین معایب این روش استرس وارده ناشی از تزریق به پرنده می باشد.

پماد

این روش به مراتب کم دردسرتر از تزریق دارو می باشد و بطور مستقیم می توان در موضع استفاده نمود. با استفاده پماد داروها می توانید در عفونت­های چشمی، خشک شدن پوست پا و یا میخچه ها کف پا و مشکلات سینوسی را درمان کرد.

تنفسی

این روش بیشتر در سالن های پرورشی انجام می شود. بدین طریق که با اسپری کردن افشانه دارو بروی صورت پرنده، پرنده را مجاب به تنفس از این دارو می نماییم. البته روش فوق بیشتر در زمان واکسیناسیون مورد استفاده قرار می گیرد که در ایران زیاد کاربردی نمی باشد.

مراقبت از پرندگان مسن تر

اگر شما تنوع رژیم غذایی و تغذیه سالم و مراقبت­های مدیریتی و بهداشتی را رعایت نمایید، عروس هلندی شما سال­ها می تواند همدم شما باشد و تا سن پیری هم مهمان شما باشد. زمانی که عروس هلندی به کهولت سن می­رسد شما متوجه تغییراتی از قبیل تولک رفتن بی موقع و عدم رشد کافی پرها و کم شدن خودآرایی می شوید. شما باید توجه داشته باشید در چنین سنینی، رژیم غذایی بسیار قابل هضم را برای حفظ وزن پرنده خود فراهم آورید. از پروتئین و فسفر و سدیم کمتری در جیره استفاده نمائید. همچنین رژیم غذایی باید حاوی مقادیر بیشتری از ویتامین ها , B , E , D3, A و ویتامین روی و لایزین و اسید لینولئیک باشد. تا به سوخت و ساز پرنده پیر کمک نماید.

نحوه استفاده از دارو برای عروس هلندی333


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 13 امتیاز از مجموع: 3.8]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج