0

معرفی موردی سگ های شکاری: سگ نژاد داشهوند

سگ نژاد داشهوند

اصلیت این سگ آلمانی بوده و از دو کلمه clach به معنای گورکن و Hund به معنای سگ آماده و ترجمه نامش (سگ گورکن) می باشد. به این حیوان در زبان فرانسه Teckel و در زبان آلمانی Dackel نیز می­گویند. این سگ در ایران تحت عنوان سگ سوسیسی مشهور است. در این پست یکی دیگر از سگ های شکاری، سگ نژاد داشهوند را بررسی می کنیم.

داشهوند Dachs hund

در مجسمه های مصر باستان سگ­هایی مشابه آن دیده شده است و برخلاف تصور عموم، سگی شکاری است. در کتابی که از قرون وسطی بجای مانده است، به این نژاد اشاره شده و اینطور بیان شده که این سگ­ها، گورکن ها را تعقیب می کردندا البته در برخی نقاط نیز به شکار خرگوش می پرداخته اند. به هر حال بهره گیری از این نوع حیوان در جهت شکار گورکن بوده است. به علاوه سگ های داشهوند در مقابله با گرازهای وحشی نیز مداخله می کرده اند. داشهوند سگی شکاری است و امروزه نیز در مزارع به شکار موش، گورکن و روباه می پردازد.

سگ نژاد داشهوند

مشخصات ظاهری: این حیوان به دلیل داشتن دست و پایی کوتاه، به راحتی در بیشه زارها می دود. دارای بدنی کشیده است و وجود پاهای کوتاه باعث می شود که طاقت فعالیت های شدید را داشته باشد. از لحاظ جثه ممکن است بلند یا کوتاه قد باشد و بر این اساس متوسط قد حیوان 13 تا 25 سانتی متر بوده و وزنی بین ۳ تا ۹ کیلوگرم دار می باشد. رنگ پوشش بدن قرمز تا زرد و یا ترکیبی از مشکی بلوطی با لکه های قرمز آتشی می باشد. موها ممكن است به سه حالت صاف، سیمی و یا بلند دیده شود.

خصوصیات اخلاقی: حیوانی آرام، دوست داشتنی، مطيع و باهوش بوده و طبع وفادار و سخاوتمندش نظر هر کسی را به خود جلب می کند. علاقه زیادی به جست و خیز و فعالیت داشته و از توانایی فوق العاده ای در زمینه شکار برخوردار است. از آن می توان به عنوان سگ خانگی نیز بهره جست، اگر چه نگهداری و تربیتش کمی مشکل است. طول عمر نسبتاً طولانی داشته و در حدود 14 تا ۱۷ سال عمر می کند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج