0

ترکیبات افزودنی به جیره اسب: مخمر اسب

مخمر اسب

موجود زنده دیگری که افزودن آن به صورت طبیعی به جیره اسب مفید می­باشد، مخمر است. کشت مخمر در شرایط محافظت شده صورت می­پذیرد تا زنده مانی آن­ها کاهش نیابد. زمانی که مخمر به اسب خورانده شود پس از عبور از معده و روده کوچک در روده بزرگ استقرار می­یابد که در آنجا باکتری­های هضم کننده سلولز را تحریک می­کنند و اسب را قادر می­سازند تا از فیبر به نحو مؤثرتری استفاده نماید. به نظر می­رسد مخمر اسب محیط روده را متعادل نموده و در نتیجه الگوی هضمی بهتری صورت خواهد گرفت که در آن اثرات نامناسب ناشی از اختلالات جزیی دستگاه گوارش بسیار اندک است. دراین پست ترکیبات افزودنی به جیره اسب را بررسی می کنیم.

مخمّر

اسب­هایی که از مخمر استفاده می­کنند نسبت به دسته­ای که از جیره فاقد آن تغذیه می­کنند بدون افزایش علوفه یا کنسانتره مصرفی، افزایش وزن مناسب­تری دارند. همچنین مخمرها می­توانند:

  • آنزیم تولید کنند.
  • ویتامین­های گروه B تولید نمایند.
  • رشد لارو انگل­ها را محدود می­سازد.

سویه هایی که معمولاً مورد استفاده قرار می­گیرند شامل ساکارومایسس سرویزیه و آسپرریلوس اریزا می­باشند.

 بلوک­های غذایی

بسیاری از اسب­ها و اسبچه ­هایی که زمستان را در محیط خارج می­گذرانند، علوفه و کنسانتره را در مزرعه مصرف می­کنند . تغذیه کنسانتره در بیرون از اصطبل غلب با بروز مشکلاتی همراه است که از آن جمله می­توان به جنگ و ستیز اسب­ها با یکدیگر و پرتاب سطل­های خوراکی به این طرف و آن طرف اشاره نمود.

در اغلب اوقات، صاحبان اسب­ها تنها قادرند یک بار در روز از مزرعه بازدید کنند در حالی که اسب­ها ممکن است هم در شب و هم صبح نیاز به تغذیه داشته باشند. یک راهکار عملی برای جایگزین کردن با روش فوق، استفاده از یک بلوک ساخته شده از غلات، پروتئین سبزیجات، مواد معدنی و ویتامین­ها می­باشد که در یک طرف در اختیار اسب­ها قرار داده می­شود. این کار موجب می­شود خوراک از باد و باران مصون بوده و بدون آن که اسب­ها با یکدیگر به جدال بپردازند به آسانی مصرف شود؛

همچنین تغذیه آن­ها با علف خشک اسبچه­ هایی که در زمستان در محیط بیرون نگهداری می­شوند را بدون نیاز به مکمل اضافی در وضعیت مناسبی نگه می­دارد. مادیان­های آبستن و کرّه اسب­ها ممکن است با توجه به علوفه ­های موجود و کیفیت علوفه خشک مصرفی به تغذیه بیشتری نیاز داشته باشند.

مخمر اسب

 مکمل­های تقویت کننده دستگاه ایمنی بدن

 اکینا

اکینا گل شیپوری ارغوانی رنگی شبیه سوسن چشم سیاه می­باشد که گیاهی دایمی و بومی امریکای شمالی است. متخصصین طی گیاهی معتقدند اکینا یکی از بهترین تصفیه ­کننده­ های خون و یک آنتی­بیوتیک مؤثر است. این گیاه سیستم ایمنی بدن را فعال نموده و شانس غلبه بر هر نوع بیماری را افزایش می­دهد. از اوایل سده 1900 صدها مقاله در مورد اکینا نوشته شده است. در طی 10 سال گذشته، بیشتر تحقیقات انجام شده در مورد این گیاه روی ویژگی­های محرّک ایمنی آن متمرکز بوده است.

ترکیبات موجود در اکینا شامل روغن­های ضروری، پلی ساکاریدها، پلی استیلن­ها، بتائین، گلیکوزید، سسکوئی ترپن­ها و کاریوفیلن می­باشد. این گیاه همچنین حاوی مس، آهن، تانن­ها، پروتئین، اسیدهای چرب و ویتامین­های C, A و E می­باشد. مهمترین اجزای محرک سیستم ایمنی، پلی ساکاریدهای بزرگ مانند اینولین هستند که تولید سلول­های T و نیز فعالیت سایر سلول­های کشنده طبیعی را افزایش می­دهند. الکیلامیدهای محلول در چربی و یک گلوکوزید اسیدکافئیک به نام اکیناکوزید نیز در اثرات دارویی این گیاه در ارتقاء سیستم ایمنی بدن سهیم هستند.

مطالعات انجام شده روی انسان و دام نشان داده­ اند که اکینا در افزایش مهاجرت گلبول­های سفید خون به بافت­ هایی که مورد هجوم میکروارگانیسم­های خارجی و یا سموم قرار گرفته­اند نقش داشته و در درمان سریع­تر بیماری­های عفونی بسیار مؤثر است. تحقیقات نشان داده ­اند که اکینا از تشکیل آنزیمی که سد طبیعی بین بافت سالم و میکروارگانیسم­های آسیب­رسان را تخریب می­نماید، جلوگیری به عمل می­آورد.

ویژگی­­های ضد باکتریایی اکینا می­تواند موجب تسریع روند بهبودی زخم­ها شده و به بهبود وضعیت پوست کمک نماید؛ همچنین خصوصیات ضد التهابی آن می­تواند در بهبودی ورم مفاصل مفید واقع گردد. فرآورده­ های حاصل از اکینا به عنوان یک محرک عمومی غیر اختصاصی سیستم ایمنی مورد استفاده قرار می­گیرند و به حفظ و پایداری ایمنی سلولی و تصفیه خون و در نتیجه به پیشگیری و درمان عفونت­ها کمک می­نمایند. تا کنون هیچ اثر جانبی مرتبط با استفاده از این فرآورده­ ها شناسایی نشده است.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج