0

معرفی داروی بیسموت ساب سالیسیلات،آتراکوریوم بسیلات در طیور

بیسموت ساب سالیسیلات، در درمان التهاب معده و اسهال مورد استفاده قرار می گیرد.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داروی بیسموت ساب سالیسیلات در طیور (موارد مصرف ، تداخل های دارویی) مطالب زیر را مطالعه بفرمایید.

بیسموت ساب سالیسیلات     BISMUTH SUBSALICYLATE

نام تجاری

پیتو – بیسمول

گروه دارویی

داروی ضد اسهال

موارد مصرف

داروی بیسموت ساب سالیسیلات در طیور این ترکیب با مهارستز پروستاگلاندین های مسئول ازدیاد حرکات لوله گوارش و مسئول بروز التهاب عمل می نماید.و از اسهال طیور جلوگیری میکند همچنین این دارو دارای اثرات ضدباکتریایی و ضد ترشحی است بیسموت ساب سالیسیلات با تشکیل کمپلکس های غیر محلول با مواد سمی و ایجاد یک پوشش محافظت کننده اثرات خود را نشان می دهد.در ادامه  دارو آتراکوریوم بسیلات در طیور را بررسی میکنیم.

داروی بیسموت ساب سالیسیلات در طیور

تداخل های دارویی

در صورت مصرف بیسموت ساب سالیسیلات همزمان، اثرات ضد میکربی داروهای تتراسایکلینی ممکن است کاهش یابد. توصیه می شود تتراسایکلین های خوراکی ۲ ساعت قبل یا بعد از تجویز ترکیبات بیسموت مصرف شوند.

آتراکوریوم بسیلات    ATRACURIUM BESYLATE

نام تجاری

تراکورویوم، آتراکوریوم بسیلات اینجکشن، آبوت تراکوریوم، آتراکور، فولکوریوم، ایفاکور، لوراک، مایکوریوم، رلاتراک، سیتراک، ترابلاک، تراکریوم، تراکور و بی دبلیو – 33A

گروه دارویی

دارو آتراکوریوم بسیلات در طیور داروی است برای شل کننده عضلانی موارد مصرف آتراکوریوم همراه با داروی بیهوشی عمومی برای ایجاد شل شدگی عضله در حین جراحی بکار می رود. در طب پرندگان، آتراکوریوم برای کاهش حرکات چشمی و پیش چشمی در خلال جراحی چشم توصیه شده است. در جوجه ها، تجویز آهسته داخل وریدی mg/kg 25/0 منتهی به تضعیف قابل توجهی از پاسخ انقباضی شده و به طور بالینی شل شدگی مفیدی که برای مدت حدود ۲۰ دقیقه طول کشید، بکار رفته است. رفع اثر دارو با مصرف تزریق آهسته داخل وریدی ادروفونیوم به میزان mg/kg 5/0 دارو به دست آمد.

تداخل های دارویی

اثر آتراکوریوم با مهارکننده های استیل کولین استراز خنثی می شود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 4 امتیاز از مجموع: 3.8]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج