0

معرفی موردی سگ های کار: سگ نژاد دابرمن

سگ ها دارای نژادهای متفاوتی هستند که با توجه دامنه جغرافیای به مکان های خاصی تعلق دارنددراین  مقاله به سگ نژاد دابرمن  یا نژاد سگ آلمانی می پردازیم و ویژگیهای آنها را بررسی میکنیم.

دابرمن Dobermann

این نژاد در سال ۱۸۷۰ در آلمان و از آمیزش نژاد های گریت دین، ژرمن شپرد، پینکچر آلمانی، تریر منچستر و راتویلر توسط فردی به نام هرلوئیس دوبرمن که مسئول جمع اوری مالیات بود ایجاد شد. او به دنبال سگی

می گشت تا به هنگام حمل زیاد پول، در مواقع خطر بتواند از او حفاظت کند. این سگ به بعلت خصو صیات منحصر به فردش، به سرعت در میان دوستداران سگ­ها جایگاه ویژه ای پیدا کرد. می توان گفت دابرمن تنها نژادی است که به خوبی می تواند از روی ایماء و اشارات صاحبش و بدون نیاز به دستور، به هدف و مقصد او پی ببرد. همچنان که رشد می کند، ویژگی های نبوغ و توان یادگیری بالایش او را به یک سگ ایده آل برای عملیات پلیسی و جنگی تبدیل می نماید. به علت حس بویایی قویی که دارد در پلیس جنایی نیز کاربرد زیادی داشته، در امر شکار نیز از آن استفاده می شده است.

مشخصات ظاهری: دابرمن سگی است با جثه متوسط، بدنی عضلانی و ورزیده با ظاهری مغرور و مخوف. دارای سر دراز و مثلثی با چشمانی بادامی شکل، به رنگ قهوه ای تا سیاه می باشد. پوزه کشیده و فک­ها کاملاً قوی است و فضای زیر چشم ها را پر می کند. گوش­ها بطور طبیعی بلند و آویخته است و بعضی از دارندگان آنها ترجیح می دهند با عمل جراحی، آنها را کوتاه و راست کنند. پاها طویل و عضلانی بوده و دم اغلب توسط جراحی بریده می شود. متوسط قد نرها بین 65 تا ۷۰ سانتیمتر و در ماده ها 60 تا 66 سانتی متر می باشد و وزنی در حدود 30 تا 40 کیلوگرم دارند. رنگ بدن اغلب سیاه تا بلوطی تیره با لکه های آتشی و خرمایی بویژه در حواشی پوزه، جلوی سینه و انتهای دست و پاها و گاه خاکستری (آبی) و برنزه می باشد. موها نیز صاف، کوتاه، ضخیم و درخشنده است.

سگ نژاد دابرمن

خصوصیات رفتاری:

سگ دوبرمن(نژاد سگ آلمانی) حیوانی باهوش، وفادار و حامی است و در صورتی که به خوبی تربیت شود، بدون نیاز به تنبیه خواهد دانست که چه موقع پارس کند و در ضمن همیشه به صاحبش وفادار می ماند. در مقابل دشمنان بسیار خطرناک و درنده بوده، برای پاسبانی و محافظت بی نظیر است. از اینرو به آن لقب ژاندارم نیز داده اند. این حیوان در برابر تنبیه نابجا از طرف صاحبش اغلب در صدد تلافی بر خواهد آمد. خیلی زود عصبانی می شود، بطوری که داد و فریاد و درگیری بین دو نفر را نمی تواند تحمل کند. در پایگاه های نظامی، گاه از این حیوان جهت حفاظت از منطقه نظامی استفاده می شود. در جنگ جهانی دوم این نوع سگ، دشمن سرسختی برای گروه متفقین به حساب می آمد. این حیوان در صورتی که خوب تربیت شود، تا جان در بدن دارد به دشمن حمله می کند و سنگر را خالی نمی کند. اغلب ترجیح می دهد که ماموریت خود را همراه صاحبش انجام بدهد. در هنگام حمله نیز اغلب گردن و یا قسمت بالای بدن دشمن را گاز می گیرد.

دوبرمن تمایل به تحرک و جست و خیز زیادی دارد و با این کار، رفتارهای مخرب و نابجایش تا حدود زیادی کاهش می یابد. همچنین علاقه زیادی دارد که همراه دوچرخه بدود. از روی موانع بخوبی می پرد و از شکلک در آوردن نیز بدش می آید. طول عمر این حیوان در حدود ۱۲ سال می باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 4]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج