0

اورژانس سگ و لوازم کیف کمک های اولیه سگ

کیف کمک های اولیه سگ

پس از بروز حوادث و در اورژانس سگ شما باید توسط دامپزشک معاینه شود. اما می توانید با انجام کمک های اولیه به حیوان خود و دامپزشک کمک کنید تا با جلوگیری از گسترش جراحات و صدمات به بهبود وضعیت کمک شود، چه در حال سفر باشید و یا در منزل، یک کیف کمک­های اولیه مخصوص حیوانات خانگی برای سگ شما از اهمیت فوق العاده برخوردار است. در زیر با اقلام ضروری که باید در کیف کمک­های اولیه حیوانات خانگی شما باشند آشنا خواهید شد.

کیف کمک­های اولیه

سرم شستشوی استریل کلرور سدیم 9.% (نرمال سالین) یا سرم فیزیولوژی

شما از این محلول می توانید در زمانی که جسم خارجی کوچکی به داخل چشم سگ رفته است استفاده نمائید. در صورت وجود جسم خارجی یا ذرات شن و خاک درون چشم، از این محلول به میزان فراوان داخل چشم بریزید تا تمامی این اجسام را بشوید و خارج نماید. شما حتی می توانید از سرم شستشو برای شستشوی زخم های کوچک نیز استفاده نمائید.

بتادین

از بتادین هم می توان برای ضد عفونی کردن زخم استفاده کرد، اما دقت کنید که بتادین را مستقیماً بر روی حفره زخم نریزید چون روند ترمیم زخم را کند می کند. با بتادین فقط اطراف زخم را تمیز و ضد عفونی کنید. در کل بهترین شستشو دهنده زخم سرم شستشوی استریل می باشد.

آب آشامیدنی

یک بطری آب معدنی و یک ظرف آبخوری برای سگ خود در زمان سفر به همراه داشته باشید.

  •  از آب می توانید برای شستشوی زخم های کوچک استفاده کنید.
  • در زمانی که سگ شما دچار تشنگی شده است می توانید به او آب بخورانید.
  • آب همچنین دارای اثر تسکین دهنده بر روی سوختگی ها است و سموم ریخته شده بر روی بدن را می­شوید.
  • با آب می توانید سگی را که دچار گرما زدگی شده است را خنک کنید.

پودر او -آر-اس

این پودر برای تنظیم مایعات و الکترولیت های بدن در زمان اسهال و یا استفراغ مصرف می شود. محلول حاصل از آن می تواند الکترلیت ها و املاحی را که از بدن دفع شده است را مجدداً به بدن برگرداند.

نکته: اگر پودر او آر اس در دسترس نبود، برای تهیه آن می توان یک قاشق مرباخوری نمک و هشت قاشق مرباخوری شکر در یک لیتر آب جوشیده سرد شده حل کرد.

پماد آنتی بیوتیک

از این پماد ها می توان در سوختگی ها و زخم ها استفاده کرد. می توان از پماد های جلدی تتراسایکلین 3% و پماد جلدی موپرسین برای این منظور استفاده کرد.

بانداژ

گاز استریل، پارچه تمیز و یا حتی یک جوراب تمیز را می توان به عنوان بانداژ به کار برد. از بانداژ برای کنترل خونریزی و تمیز نگه داشتن زخم تا زمانی که سگ را به نزد دامپزشک می برید استفاده کنید. از پوشک بچه یا نوار بهداشتی نیز می توانید برای پوشاندن زخم قبل از بانداژ کردن استفاده نمائید. باند های کشی نیز به دلیل اینکه به موی سگ نمی چسبند، گزینه خوبی برای بانداژ کردن هستند و باید درون کیف کمک های اولیه باشند.

چسب

چسب های پانسمان برای نگه داشتن بانداژ در محل زخم بکار می روند. به راحتی می توانید آنها را با دست به اندازه های دلخواه پاره کنید. بطور موقت از سایر چسب های نواری نیز برای این منظور در موارد اورژانسی می توانید استفاده کنید.

پتو یا حوله

از پتو یا حوله برای پوشاندن و گرم نگه داشتن سگ و جلوگیری از به شوک رفتن او استفاده کنید. در صورتیکه سگ قادر به راه رفتن نیست، می توان از این پتو و یا حوله به عنوان برانکارد استفاده کرد.

دستکش استریل

در صورتیکه شما با یک زخم و جراحت خونریزی کننده روبرو شوید این دستکش کمک می کند تا شما از آلوده کردن زخم جلوگیری کنید.

کیسه پلاستیک

در صورت ایجاد جراحت در پنجه ها و اندام های حرکتی، برای اینکه آنها را تمیز و خشک نگه دارید می توانید آنها را درون یک کیسه پلاستیک قرار داده و با یک چسب آنرا در محل نگه دارید. این پلاستیک کمک می­کند تا منزل و اتومبیل شما خونی نشود.

قیچی

برای بریدن گاز، بانداژ، چسب و ….

موچین

این وسیله به شما کمک می کند تا قادر به خارج کردن اجسام تیز و برنده ای که در پنجه سگ شما می رود باشید. موچین ها قادرند که آنچه درون پوست رفته را بطور کامل خارج کنند. اگر بخواهید جسم خارجی را با کمک ناخن دست بیرون بکشید، به احتمال زیاد بخشی از آن جسم خارجی می شکند و درون پوست باقی می ماند.

اورژانس سگ

دارو

اگر سگ شما بطور مداوم باید داروی خاصی را مصرف کند، عاقلانه است که از آن دارو در کیف کمک های اولیه خود داشته باشید.

شکر یا عسل

مقداری شکر یا عسل درون این کیف برای سگ های دیابتیک و یا سگ هایی که به سرعت دچار افت قند خون می شوند داشته باشید.

دماسنج جیوه ای یا دیجیتال

برای بررسی افزایش یا کاهش دمای بدن سگ.

مایع صابون

مایع صابون به شستشوی سموم از روی بدن و موی سگ کمک شایانی می کند. فقط باید حواستان باش پس از استفاده از آن به خوبی بدن سگ را با آب بشوئید.

اطلاعات تماس

بهتر است همیشه شماره تلفن دامپزشک سگ خود و سایر دامپزشکان در شهرهایی که به آنها سفر می کنید را در کیف کمک های اولیه داشته باشید.

اطلاعات درمانی

اگر سگ شما به تازگی تحت درمان خاصی بوده و یا اینکه عمل جراحی خاصی رویش انجام شده، بهتر است تا کپی مدارک را در کیف کمک های اولیه به همراه داشته باشید. چون در برخی از موارد اورژانسی که شما دسترسی به دامپزشک خود ندارید و یا اینکه در شهر دیگری هستید، دامپزشکی که سگ شما را معاینه و درمان می کند، می تواند با کمک آنها سريعاً با تاریخچه بیماری های سگ شما آشنا شود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج