0

تغذیه سگ و گربه:زمان بندی وعده ها و توصیه های تغذیه ای

توصیه های تغذیه ای در تغذیه سگ و گربه

در خصوص توصیه های تغذیه ای در تغذیه سگ و گربه زمان غذا دادن به حیوانات خانگی هم بین مردم اختلاف وجود دارد. یک گله دار خوب اول به دام­های خود غذا می دهد. لذا صاحب حیوان خانگی نیز باید اول به حیواناتش غذا بدهد. توصیه های متناقض در این زمینه نشان می­دهد که اگر این کار را انجام دهیم آنها و به ویژه سگ­ها را تشویق می کنیم تا فکر کنند که آنها رهبر دسته (تمامی افراد ساکن خانه) هستند و این عمل موجب غلبه یافتن او می گردد. در ادامه این پست زمان بندی وعده در تغذیه سگ و گربه به عنوان توصیه های مهم غذایی بررسی می شوند.

زمان بندی وعده در تغذیه سگ و گربه

گله دار خوب اول حيواناتش را غذا می دهد و سپس به جای دیگر می رود و خود غذایش را می خورد. اگر بخواهیم این مسئله را در مورد حیوانات خانگی ترجمه کنیم معنی آن این است که باید ابتدا سگ­ها و گربه­ها را تغذیه کنیم و آنها را از اعضای انسانی خانواده جدا کنیم تا از وعده های غذایی شان لذت کامل را ببرند. این کار از طرفی باعث می شود که حیوانات سر سفره به التماس غذا نپردازند.

حیوانات هر وقت و هر گونه که تغذیه شدند، باید همان برنامه به صورت روزمره ادامه یابد و در صورت مناسب و قابل اجرا بودن برای صاحبخانه، آن برنامه به طور دائمی حفظ شود.

توصیه های تغذیه ای در تغذیه سگ و گربه

توصیه های تغذیه ای

قبل از همه باید توجه کرد که راهنمای تغذیه ای که بر روی برچسب های مواد خوراکی نوشته شده است، تنها به عنوان راهنما بکار می روند. مقادیر توصیه شده بر اساس متوسط نیاز انرژی حیوانات و برای وزن بدن مشخصی بیان گردیده اند ولی میانگین همیشه میانگین است. برخی افراد کمتر از میانگین و برخی بیشتر از آن نیاز دارند و در نتیجه هر یک از افراد، در زمان­های مختلف، مقادیر متغیری از مواد مغذی را نیاز دارند و این بستگی به شرایط متفاوتی از قبیل سطح فعالیت و … دارد. حیوانات مسن نیازهای انرژی متفاوتی دارند زیرا از طرفی فعالیت آنها کمتر است و از طرف دیگر به طور طبیعی و در نتیجه مسن شدن، بافت­های لخم آنها کاهش می یابد. چنین کاهشی منجر به کاهش نیاز انرژی آنها به ازای هر واحد وزنشان می گردد، حتی اگر وزن آنها شبیه سال­های قبل ثابت بماند.

توجه: توصیه های تغذیه ای در تغذیه سگ و گربه  موجود در برچسب خوراک های آماده، فقط به عنوان راهنما می باشند. مقادیر توصیه شده آنها وحی منزل نیست.

تصمیم گیری در زمینه مقدار غذای مورد نیاز سگ و گربه تابع آزمایش و خطا است. به جز مواردی که حیوان مورد نظر خیلی فعال است، همواره بهتر است تغذیه آنها را با مقادیر اندک آغاز کنیم و در همان وهله اول تمامی نیازهای توصیه شده آنها را در اختیارشان نگذاریم. پس از آن به تدریج و در صورت نیاز، مقدار غذای تخصیص یافته حیوان را افزایش می دهیم. شروع تغذیه آنها بر اساس مقدار توصیه شده ممکن است منجر به افزایش وزن آنها گردد که اغلب تصحیح آن کار دشواری است. «شرایط بدنی» حیوان بهترین راهنما در مورد نحوه تغذیه او است.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج