0

معرفی موردی سگ های عروسکی: سگ نژاد شی هواهوا

سگ نژاد شی هواهوا

این سگ، کوچک جثه ترین نژاد جهان به حساب می آید و توسط چینی ها به مکزيک آورده شده است، در مکزیک به آنها Techichi می گفتند. اولین نمونه های مدرن نژاد شی هواهوا در حدود سال ۱۸۵۰ در ایالت شی هواهوا مکزیک شناسایی شد. البته امروزه این نژاد در آمریکا پرورش داده شده و از آنجا به سایر نقاط جهان ارسال می شود. شی هواهوا سگ محافظ کوچکی است که برای دفاع از صاحب خود به هر تهدیدی یورش می برد. درادامه این پست به معرفی یکی دیگر از سگ های عروسکی ، سگ نژاد شی هواهوا  که کوچکترین سگ جهان است می پردازیم و با مشخصات ظاهری آن ها آشنا می شویم.

شی هواهوا  (کوچکترین سگ جهان) Chi-hua hua

مشخصات ظاهری: این طور به نظر می رسد که هر چه این حیوان کوچک جثه تر باشد از محبوبیت بیشتری برخوردار است. سر حیوان به شکل سیب بوده، پوزه کوتاه و نوک تیز است و گوش های بزرگ و افراشته ای دارد. دم حيوان حلقه ای شکل بوده، اما گاه برخی انواع بی دم نیز متولد می شوند. طول بدن این سگ از قدش بیشتر است. ارتفاع بدن 16 تا ۲۲ سانتی متر بوده و وزنی معادل ۹۰۰ گرم تا 5/2 کیلوگرم دارد. پوشش بدن کوتاه و پر پشت بوده و در موارد نادری مجعد است و به رنگ های بلوطی، نقره ای، آبی و حنایی روشن دیده میشود. دم نیز خز مانند و پر مو است.

سگ نژاد شی هواهوا

کوچکترین سگ جهان

خصوصیات اخلاقی: سگی سرزنده، هوشیار و بسیار جذاب است. چابکی اش دو برابر جثه کوچکش می باشد. بسیار کنجکاو و زیرک بوده، اگر ترسانده شود ممکن است گاز بگیرد و در صورتی که از اطرافیان خود محبت ببیند، او نیز در قبال آن مهر و دوستی خود را دریغ نمی کند. این نوع سگ برای بزرگسالان و همچنین زوج­های جوان حیوان خانگی مناسبی می باشد. از روی حس حسادتی که در وجودش ریشه دوانده، به صاحب خود می چسبد و اگر تهدید شود با جنگ پاسخ خواهد داد. نیاز به ورزش مستمر و منظم داشته و در برابر سگ های بزرگ جثه به خوبی از خود دفاع می کند. متوسط طول عمر این حیوان ۱۳ تا 14 سال می باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج