0

معرفی بیماری های روده ای سگ:تومورهای روده و التهاب قولون

التهاب قولون سگ

اگر به هر علتی احساس کردید حيوان شما بیمار شده و یا در وضعیت طبیعی قرار ندارد، بهتر است او را جهت معاینه نزد دکتر دامپزشک ببرید. برای دستیابی به تشخیص درست، قبل از هر چیز مشاهدات صاحب حیوان از وضعیت جسمی و روند بیماری سگ خود مورد توجه قرار می گیرد. دادن شرح حال کامل و جامع و بیان تغییر حالت حیوان توسط صاحب او می تواند کمک شایانی در تشخیص باشد. دراین پست به معرفی بیماری های روده ای از جمله تومور روده سگ ، التهاب قولون سگ می پردازیم.

تومورهای روده

حدود 60 درصد تومورهای روده در سگ­ها در ناحیه روده باریک رخ می دهد. تومورهای روده اغلب ایجاد اختلال در جذب، ایجاد انسداد و یا رشد بیش از حد باکتری ها در روده می نمایند. تشخیص بر پایه نمونه­برداری از روده و مطالعه هیستوپاتولوژیک عارضه می باشد. در مورد تومورهای بدخیم روده، پیش آگهی بسیار ضعیف است، اما به هر حال شیمی درمانی و دارو درمانی توصیه می شود.

تومور روده سگ

التهاب قولون سگ

کولیت یا التهاب قولون، از ضایعات شایع در سگ­ها محسوب می گردد که عامل اصلی ایجاد کننده آن نوع جيره غذایی حیوان می باشد. گاه عفونت های باکتریایی ممکن است این عارضه را ایجاد نماید. علامت بارز وجود این عارضه، اسهال آبکی شدید است که به شکل ناگهانی بروز نموده و می تواند با موکوس و خون همراه باشد. حیوان به دلیل اسهال شديد اغلب آب بدن خود را از دست می دهد و ممکن است دچار استفراغ نیز شود. کولیت ممکن است به دلیل آلودگی انگلی در سگ­ها رخ دهد. کرم های قلاب دار و شلاقی از دسته این انگل ها محسوب می گردند. کرم شلاقی تریشوریس اغلب باعث بروز اسهال آبکی در حیوان می گردد. اما در مورد کرم های قلاب دار اغلب اسهال ایجاد شده موکوسی – خونی است و حیوان مبتلا دچار کاهش وزن نیز می شود. جهت درمان از داروهای ضد انگلی وسیع الطیف تحت نظر دامپزشک استفاده می شود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج