0

تغذیه اسب:تغذیه اسب­های نمایشی میدانی

تغذیه اسب­های نمایشی میدانی

به منظور موفقیت در میادین نمایش اسب­های جوان نیاز به توجه بیشتری دارند تا از نظر وضعیت ظاهری نیز در حدّ مطلوبی قرار داشته باشند. آن­ها باید رشد خوبی داشته باشند و به خوبی محافظت شوند تا این که تقریباً چاق به نظر آیند. این اسب­ها باید شب در اصطبل نگهداری شوند و تا کریسمس بدنشان خوب پوشیده شود. این کار به اسب کمک می­کند که وضعیت پوشش بدنی خود را زود تغییر دهند و گرم شدن بدن از طریق مصرف خوراک قطع شود. در این پست به تغذیه اسب­های نمایشی میدانی می پردازیم.

تغذیه اسب­های نمایشی میدانی

 اسب­های یک­ساله

اسب­های نمایش میدانی یک ساله به یک جیره غنی از انرژی و پروتئین نیاز دارند تا به سرعت آن­ها را در حفظ وضعیت خود کمک نماید. جیره مذکور باید از نظر مواد معدنی و ویتامین­ها متعادل باشد تا این که آن­ها دچار هیچ مشکلی در رابطه با رشد سریع مانند تورم اپی­فیز نگردند. تمرینات روزانه و راه رفتن همراه با مربی تعلیم به مدت 30 دقیقه در روز نیز بسیار مفید خواهد بود. این کار ضمن آموزش مهارت­ها موجب رشد صحیح عضلات نیز می­گردد.

خوراک این اسب­ها باید کیفیت خوبی داشته باشد؛ در صورتی که بخش علوفه­ ای بسیار خشبی باشد، قسمتی از آن را با هیلاژ یا یونجه خرد شده جایگزین کنید. اسب نباید با خوراک­های دارای کیفیت پایین مواد مغذی شکم خود را سیر نماید. اسب­ های یک ساله از آن جایی که هنوز رشد می­کنند نیازمندی پروتئینی بالایی دارند. این نیاز پروتئینی را باید توسط یک مکعب مخصوص اسب­های یک ساله یا مکعب متعادل کننده همراه با غلات تغذیه نمود و یا از کنجاله سویا استفاده کرد. مابقی نیاز انرژی را هم می­توان توسط روغن سبزیجات تأمین نمود. ابتدا روزانه از یک قاشق چایخوری روغن شروع کنید و به تدریج مقدار آن را به 300 میلی­ لیتر در روز افزایش دهید. انرژی حاصل از این مقدار روغن معادل 1 کیلوگرم (2 پوند)یولاف می­باشد و نیز برای بهبود وضعیت پوشش بدن حیوان هم مؤثر است.

در صورتی که از یک نوع مکعب استفاده شود باید مواد معدنی و ویتامین­ها نیز به جیره اضافه گردد که کیفیت خوبی داشته و حاوی مقادیر کافی لایزین باشد. روزانه 80 گرم آهک نیز باید به جیره افزوده شده و یک سنگ­ نمک هم در آخور آن­ها قرار داده شود.

در اسب­های یک ساله می­توان از پروبیوتیک­ها به منظور کمک به دستگاه گوارش حیوان جهت هضم جیره ­های غنی بهره گرفت. همواره مفاصل این اسب­ها را به دقت کنترل نمایید و در صورت گرم بودن و یا تورم بلافاصله مصرف کنسانتره را قطع نمایید و تا بازگشت به شرایط طبیعی تنها اسب را با علوفه تغذیه کنید. در صورتی که اسب اصطلاحاً خود را گرفته و حرکت نکرد سعی کنید او را تمرین بیشتر بدهید، در مزرعه مدت طولانی ­تری بگردانید و یا جیره ­اش را تغییر دهید.

جیره پیشنهادی برای یک اسب یک ساله به صورت زیر می­باشد:

  • علوفه                                             5/3 کیلوگرم (7 پوند)
  • مکعب مخوصص اسب­های یک ساله         5/3 کیلوگرم (7 پوند)
  • یونجه خرد شده                                 5/0 کیلوگرم (1 پوند)
  • روغن سبزیجات                                 300ml میلی­لیتر
  • تفاله چغندر قند (وزن خشک)                5/0 کیلوگرم (1 پوند)

البته به عنوان جایگزین مکعب­های مخصوص اسب­های یک ساله می­توان از 3 کیلوگرم (6 پوند) جو میکرونیزه شده، 5/0 کیلوگرم (1 پوند) کنجاله سویا، 5/0 کیلوگرم (1 پوند) علوفه یا مکعب یونجه به علاوه مکمل استفاده نمود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج