0

بررسی بیماری ها:التهاب رگ­های لنفاوی اسب

التهاب رگ­های لنفاوی اسب

سیستم لنفاوی، شبکه­ای از لوله­ های توخالی است که مایعات اضافی را از تمام قسمت­های بدن جمع کرده و آن را به جریان خون باز می­گردانند. بازگشت لنف به کمک پیام ماهیچه ­ای انجام می­گیرد. دراین پست به بررسی التهاب رگ­های لنفاوی اسب می پردازیم.

التهاب رگ­ های لنفاوی

تحرک کم و تغذیه زیاد باعث تجمع مایعات در بافت­ها و در نتیجه متورم شدن آن­ها می­شود. این ادم زمانی که فشار در حدّ ثابتی باشد در سیستم لنفی ایجاد حفره می­نماید. تمرین و تحرک کم به معنی کاهش پیام ماهیچه­ ای است که این مسئله بازگشت لنف را مشکل­تر می­سازد. مصرف خوراک­ های غنی و اشباع، تعادل پروتئینی (اسیدهای آمینه) و الکترولیتی بدن را بر هم زده و سیستم لنفی را در جمع ­آوری مواد دفعی و مایعات اضافی بدن ناتوان می­سازد.

زمانی که دیواره رگ های خونی و لنفی توسط سموم آسیب ببینند ممکن است پاهای حیوان ورم کنند زیرا در چنین شرایطی آب به سرعت به فضای بافت­ها انتقال می­یابد. این آسیب­ دیدگی ممکن است ناشی از یک واکنش حساسیتی به یک خوراک یا یک دارو و یا نتیجه مستقیم یک عفونت ویروسی یا باکتریایی باشد.

التهاب رگ­های لنفاوی اسب

جیره­ های حاوی پروتئین زیاد ممکن است تورم ناشی از عناصر تغذیه­ای را افزایش داده، مشکل تجمع مایعات در بافت­ها را شدیدتر سازند. التهاب رگ­ های لنفاوی معمولاً در اندام­های حرکتی پسین ایجاد می­شود و ممکن است به بزرگ شدن دایمی عضو منجر شود . هدف از درمان باید مبارزه با عفونت و تسکین درد باشد تا حدّی که بتوان تمرینات کنترل شده­ای با اسب انجام داد. میزان و نوع خوراک نیز همواره باید مورد توجه قرار گیرد و در صورت لزوم تغییر یابد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج