0

آشنایی با نژاد گربه ­های موبلند:گربه کرم رنگ ایرانی

گربه کرم رنگ ایرانی

گربه کرم رنگ ایرانی دارای رنگ مخصوص به خود می­باشد که زیبایی رنگ در این نژاد غیرقابل توصیف است. در این نژاد از بین بردن لکه و خطوط زاید برعکس گربه قبلی بسیار به آسانی صورت­پذیر است. معمولاً آمیزش با گربه آبی روشن همیشه بهترین نتیجه را می­دهد. همچنین نر این نژاد را اگر با نژاد آبی و کرم آمیزش دهند، بچه­ها دارای رنگ کرم مطلوب را به دست خواهند آورد. در روی بدن این حیوان نباید هیچ­گونه علامت یا سایه­ ای وجود داشته باشد. داشتن لکه­ های سفید در زیر بدن و نوک دم به زیبایی آن ضرر وارد می­آورد و آن را یکی از عیوب این نژاد قلمداد خواهد کرد. در ادامه به بررسی دقیقتر این نژاد می پردازیم.

گربه کرم رنگ ایرانی (Persian’s cream cat )

ایستادگی موها از کتف تا نوک دم باید یک دست و یک حالت باشد، بعضی­ها چنین تصور می­کنند، این عمل غیرممکن است، اما با نگهداری صحیح و رسیدگی روزانه از بچگی تا به سن بلوغ موها به شکل بسیار جالب و زیبایی ایستادگی خواهند داشت. رنگ کرم تیره با سایه­های عمیق، زیاد مورد علاقه نمی­باشد. متأسفانه رنگ تیره با سایۀ قرمز در این نژاد زیاد دیده می­شود، لازم به ذکر است در موقع جفت­گیری برای دوری از معایب موجود، دقت و مطالعه بیشتری باید انجام داد و گربه­های ماده­ای که برای جفت­گیری انتخاب می­کنیم باید از نوعی باشد که بهترین نتایج را بدهد، با یک اشتباه در این زمینه ممکن است به آسانی حالت ارثی بدی را در این گربه پدیدار آوریم، در آن صورت برای رهایی از آن وقت خیلی مشکل خواهد بود.

در گذشته پرورش­دهندگان آن­ها را از نوع قرمز به دور نگه می­داشتند تا حالت کم­رنگی و یک­دست بودن رنگ حفظ شود.

جفت­گیری کرم با کرم برای یک زمان مشخصی (حداقل برای یک تا دو نسل متوالی بسیار مطلوب می­باشدولی باید توجه کرد که زیاد نباید ادامه یابد، چون ممکن است رنگ این حیوان به حالت تیره درآید و باعث پایین آمدن کیفیت، در این نژاد گردد.

نوع گربه­ های دارای رنگ کرم امروز بسیار زیبا بوده و به تعداد بسیار زیادی موجود می­باشد و ممکن است با گربه ­های آبی رنگ رقابت نمایند.

استاندارد

  • رنگ: از کم­رنگ تا متوسط، سرتاسر بدن یک دست بدون سایه یا علامت.
  • پوشش: دارای موی بلند و انبوه و ابریشمی با دم کوتاه و پخش
  • بدن: جمع وجور  گرد با پاهای کوتاه.
  • سر: پهن و گرد، گوش­های کوچک با بینی پهن و کوتاه و گونه­های کاملاً  گرد.
  • چشم: بزرگ و گرد با رنگ مسی پررنگ یا نارنجی تیره.

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج