0

معرفی داروی کلرامفنیکل و کلروکین فسفات درطیور

کلرامفنیکل، از آنتی بیوتیک های باکتریواستاتیک است که علیه برخی از پاتوژن­ها از جمله باکتری های گرم مثبت و گرم منفی، بیشتر باکتری های بی هوازی، کلامیدیاها، ریکتزیاها، کوکسیلاها، مایکوپلاسماها و برخی تک یاخته ها مؤثر است.برای آشنایی بیشتر با داروی کلرامفنیکل و کلروکین فسفات درطیور مطالب زیر را مطالعه بفرمایید.

داروی کلرامفنیکل و کلروکین فسفات درطیور:

کلرامفنیکل       CHLORAMPHENICOL

نام تجاری

آزرامایسین، کلرپالم، قرص های کلر، کلرمایستین و کارومایسین پالمیتات

گروه دارویی

آنتی بیوتیک

موارد مصرف

در ماکیان جذب خوراکی کلرامفنیکل آهسته می باشد. کلرامفنیکل پالمیتات به خاطر خوش طعمی، از راه خوراکی در غذا و به ویژه برای جوجه هایی که به طور دستی تغذیه می شوند، مورد استفاده قرار گرفته است، ولی بنا به برخی دلایل از جمله جذب آهسته و نیز از نقطه نظر خطرات که متوجه افرادی که با دارو در تماس قرار می گیرند، داروهای جدیدتر دیگری جایگزین مصرف کلرامفنیکل در پرندگان شده است.

از تجویز عمومی کلرامفنیکل می توان در عفونت های شدید استفاده کرد. از کلرامفنیکل سوکسینات با روش بخور در درمان بیماری های تنفسی استفاده شده است. برای درمان کل گله بویژه در عفونت های سالمونلایی پودر کپسول کلرامفنیکل با جیره های آردی یا دان پرندگان استفاده شده است. در مقادیری از دارو که به صورت بالینی مصرف می شود، کلرامفنیکل در آب نامحلول است. ناباروری موقت در کبوترهای نر دیده شده است. صاحبان پرندگان خانگی باید از مخاطرات ناشی از تماس انسان با این دارو آگاه باشند.

تداخل های دارویی

کلرامفنیکل آنزیم کبدی سایتوکروم اکسید از P450 را مهار می کند، بنابراین درمان با کلرامفنیکل می تواند بر برخی درمان های دارویی دیگر تأثیر بگذارد.

داروی کلرامفنیکل و کلروکین فسفات در طیور

کلروکین فسفات        CHLOROQUINE PHOSPHATE

نام تجاری

آرالن

گروه دارویی

داروی ضدانگل (ضد مالاریا)

موارد مصرف

کلروکین فسفات، از داروهای ساختگی ضد مالاریا می باشد که برای مصرف خوراکی به شکل نمک فسفات در دسترس می باشد. این دارو عليه اَشكال موجود در جریان خون بسیاری از سویه های گونه ی پلاسمودیوم مؤثر است و نیز به عنوان آمیب گش بافتی و ضد التهاب در درمان برخی بیماری های خود ایمن در پزشکی مصرف می­شود. این دارو بر اَشکال قبل اریتروسایتی و بعد اریتروسایتی گونه های پلاسمودیوم مؤثر نیست. از کلروکین همراه با پریماکين در درمان اولیه عفونت ناشی از گونه های پلاسمودیوم در پنگوئن و به صورت پیشگیرانه و در آب آشامیدنی برای جلوگیری از مالاریای فصلی در قناری و بیماری انگلی در قناری ، فنچ و مرغ عشق غیر خانگی استفاده شده است. می­توان قرص دارو را در آب حل کرد (تا غلظت ml 15 / g 1) و مقدار دارو را مطابق تخمین میزان آب مصرفی، تنظیم نمود.

تداخل های دارویی

بهتر است درمان به همراه پریماکین فسفات انجام شود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج