0

تربیت سگ:آموزش سگ برای نپریدن روی پا و بدن

آموزش سگ برای نپریدن روی پا و بدن

این آموزش ها، شامل یاد دادن دستورات نسبتاً ساده ای است که یاد گرفتن آنها برای سگ، لازم و ضروری می باشد. آموزش این قبیل دستورات به حیوان، نگهداری او را آسان تر کرده و در برخی از موارد باعث حفظ سلامتی و جلوگیری از خطر برای او خواهد شد. توجه داشته باشید که دادن هر گونه آموزش به حیوان، مستلزم وجود رابطه دوستانه و صمیمی بین شما و سگتان می باشد و در صورتی که این رابطه به هر دلیلی وجود نداشته باشد، این آموزش­ها بدون شک با شکست همراه خواهد بود. در این پست با نحوه آموزش سگ برای نپریدن روی پا و بدن را می آموزیم.

نپریدن روی پا و بدن

عادت ناخوشایند پریدن روی پاها و سر و روی افراد، چه از جانب سگ­های زینتی و چه از طرف سگ های نگهبان، با وجود اینکه نشانه محبت و ابراز علاقه حیوان است، زشت و ناپسند بوده و علاوه بر اینکه باعث ایجاد مزاحمت برای ساکنان خانه و مهمان­های منزل می شود، می تواند موجب آلوده شدن و حتی پاره شدن لباس­های آنها نیز بشود. برای جلوگیری از شکل گیری این عادت ناپسند، سعی کنید از حدود 4 تا 5 ماهگی کمتر حیوان خود را بغل بگیرید. سگ­هایی که عادت به بغل شدن کرده باشند، برای رسیدن به آغوش شما مرتباً روی پاهایتان آمده و می خواهند که بغل گرفته شوند. از این سنین، کم کم باید به حیوان خود بفهمانید که دیگر بزرگ شده و کمتر بغل گرفته خواهد شد و نباید برای این کار اصرار کند. در صورتی که سگ شما اقدام به پریدن روی پایتان کرد و یا زمانی که روی مبل نشسته اید، به سر و روی شما پرید، او را دعوا کرده و از خود دور کنید. نکته ظریفی که باید به سگ خود تفهیم کنید این است که او را دوست دارید، ولی نباید روی پای شما بیاید.

آموزش سگ برای نپریدن روی پا و بدن

برای رساندن این منظور، بعد از اینکه سگ خود را بخاطر انجام این عمل دعوا کرده و از خود دور کردید، او را صدا کنید و روی زمین به نوازش او بپردازید. اگر حیوان دوباره روی پای شما آمد، دست خود را جلوی سر او نگه داشته و مانع پریدن او شوید. سپس خم شده و او را روی زمین نوازش کنید. با چند بار تکرار این کار، حيوان متوجه خواهد شد که چه کاری را نباید انجام دهد. در مورد سگ­های نگهبان هم، زمانی که روی پای شما آمده با دستهایش را روی بدن شما تکیه می دهد، هرگز او را نوازش نکرده هیچ وقت در این وضعیت به او غذا یا خوراکی ندهید. زمانی که حيوان قصد پریدن روی شما را داشت، با حرکت دست و پا مانع از انجام این کار شده و او را از خود دور کنید. سپس روی زمین خم شوید و با حفظ فاصله، در حالی که قلاده او را گرفته اید که دوباره روی شما نپرد، حیوان را نوازش کنید. از آنجا که سگ های نگهبان حيوانات تنومند و سنگینی هستند، اگر عادت کنند که روی شما بپرند، ممکن است شما را هول داده یا به زمین بزنند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج