0

ظروف بسته ­بندی عسل برای عرضه به بازار

ظروف بسته ­بندی عسل برای عرضه به بازار

نوع جنس، حجم، وزن، اندازه، شکل و سایر خصوصیات ظروف بسته ­بندی عسل بسته به امکانات موجود، سلیقه عرضه کننده و قدرت رقابت با سایر انواع متفاوت است. در به کارگیری انواع ظروف بسته ­بندی عسل به چندن نکته مهم باید توجه شود. اولاً این ظروف باید عاری از هرگونه بو باشند ثانیاً در مقابل ترکیبات عسل خصوصاً خاصیت اسیدی آن با دوام و مقاوم باشند، ثالثاً رطوبت نباید به داخل ظرف نفوذ نماید و بالاخره داخل و خارج کردن عسل از آن­ها با سهولت انجام شود. درپست قبلی در مورد وسایل و لوازم پرورش زنبور عسل به صورت کامل پرداختیم در ادامه ظروف و برچسب ظروف بسته­ بندی عسل برای عرضه به بازار بررسی می شود.

ظروف بسته ­بندی عسل برای عرضه به بازار

متداول­ترین ظروف عرضه عسل به بازار شیشه­ های نیم­ و یک کیلویی در اشکال مختلف می­باشد که در اکثر کشورهای جهان از جمله کشورهای ما نیز مصرف می­گردند. ولی در سال­های اخیر با توجه به مشکلاتی در تأمین و عرضه این گونه ظروف شیشه­ای وجود دارد تمایل بیشتری برای استفاده از سایر انواع ظروف وجود دارد.

ظروف پلاستیکی به رنگ شفاف یا روشن با توجه به ارزانی قیمت و سبکی وزن و دوام عمر کاربرد بیشتری در بسته ­بندی و عرضه عسل به بازار پیدا کرده ­اند. بعضی از انواع ظروف بسته­بندی عسل به شکل جعبه مکعب مستطیل و از جنس شیشه پلاستیکی و یا شیشه نشکن هستند که معمولاً برای عرضه عسل شان به کار برده می­شوند.

نوع دیگر ظروف پلاستیکی به شکل بطری­های دهانه باریک و از جنس پلاستیک نرم و شفاف هستند که برای عرضه عسل مایع مصرف می­شوند. این گونه بطری­های پلاستیکی به خاطر سهولت مصرف عسل توسط مصرف ­کننده که با فشار دادن به آن­ها عسل بدون آنکه از اطراف درب آن­ها چله کند از طریق مجرای خروجی آن خارج می­گردد و همچنین با توجه به دوام و قابل استفاده بودن مجدد آن­ها بیشتر مورد توجه مصرف­ کنندگان قرار گرفته است . در کشورهای خارج انواع دیگری از ظروف بسته ­بندی عسل از جنس فلزی، مقوائی و غیره نیز به کار برده می­شوند.

در بعضی از کشورها نیز مقررات خاصی از نظر نوع و اندازه ظروف بسته­ بندی عسل وجود دارد که عرضه کنندگان عسل به بازار مجبور به رعایت آن­ها می­باشند.

ظروف بسته ­بندی عسل برای عرضه به بازارو برچسب ظروف بسته­ بندی عسل

برچسب ظروف بسته­ بندی عسل

الصاق برچسب روی ظروف بسته ­بندی عسل نه تنها یک وسیله تبلیغ و جلب توجه مصرف کننده می­باشد بلکه اطلاعات لازمه را در اختیار وی قرار می­دهد. شکل برچسب متناسب با ظروف عسل و سلیقه عرضه کننده متفاوت می­باشد ولی برچسب به هر شکل که باشد باید حاوی اطلاعات کافی بوده و به خوبی بر روی ظروف چسبیده و جدا نشود.

مهمترین اطلاعاتی که روی برچسب نوشته می­شود شامل شماره ثبت و پروانه کالا، وزن خالص، درجه عسل، رنگ عسل (در ظروف تیره)، منبع گیاهی آن (اگر دارای یک منبع است)، نام و آدرس تولید کننده و عرضه کننده می­باشد. در صورتی که عسل زود شکرک می­زند باید این موضوع روی برچسب نوشته شده و روش تبدیل مجدد آن را به عسل مایع شرح داد. همچنین بهتر است شرایط مناسب نگهداری آن نیز روی برچسب نوشته شود.

در بعضی از کشورها مقررات معینی برای برچسب زدن ظروف عسل وجود دارد که عرضه کنندگان ملزم به رعایت آن مقررات می­باشند. در موقع برچسب زدن باید دقت کافی به عمل آید که نوع چسب مناسب بوده و بتواند برای مدت طولانی روی ظروف باقی بماند. ضمناً باید توجه داشت چسبی که برای چسباندن برچسب روی شیشه به کار برده می­شود ممکن است مناسب به کارگیری آن روی ظروف پلاستیکی و یا سایر انواع ظروف نباشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج