0

نکات مربوط به تکثیر مرغ عشق

تکثیر مرغ عشق

مرغ عشق های استرالیایی، آرام ترین طوطی های استرالیایی محسوب می شوند. صداهای آنها نسبت به بسیاری از پرندگان آوازه خوان بومی آمریکا، تنوع کمتری دارد. در خلال فصل خشک، آنها چنان آرام می­مانند که افراد مشاهده کننده فقط به طور اتفاقی متوجه وجود آنها می شوند. در طول مدت استراحت و آرامش، رنگ سبز عمقی آنها موجب می شود که در بین برگهای درختان اوکالیپتوس از نظرها نهان بمانند. آنها با اجتماع کردن در بالاترین شاخه های درختان، احساس امنیت بیشتری می کنند و از آن بالاها صدای آرامشان به سختی توسط پرندگان ناظر شنیده می شود. به خصوص وقتی روی زمین مشغول غذا خوردن هستند، بسیار آرام و بی سر و صدا می مانند و بسیار به ندرت صدای بلندی از آنها شنیده می شود. دراین مقاله نکات مربوط به تکثیر مرغ عشق و سازگار شدن مرغ عشق های نر و ماده می پردازیم.

ایجاد ارتباط بین مرغ عشق­ها

مرغ عشق ها با صداهای آرام، تماس خودشان را باهم حفظ می کنند و ما نیز آن صداها را به همان شکل می­شنویم. اما مرغ عشق ها با این صداها به هم پیام می­دهند و می­گویند: “ما این جا هستیم، شما کجایید؟” آنها همچنین با صدای ظریفی می گویند که کدام پرنده از کجا آمده است. این صداهای ظریف، به خصوص در زمانی که مرحله فعال تولیدمثل شروع می شود، اهمیت دارد. با این صداهای آرام و ظریف، مرغ عشق­ها حداقل فاصله خودشان با هم را حفظ می کنند، به طوری که زندگی اجتماعی آنها برقرار باشد، بدون آنکه رفتاری تهاجمی در کار باشد. در واقع آنها به طور همزمان، هم به صورت اجتماعی (گله­ای) زندگی می­کنند و از مواهب باهم بودن بهره مند می شوند و هم جفت­ها به زندگی خصوصی یکدیگر احترام می گذارند.

تکثیر مرغ عشق توسط شما

اگر شما قصد تکثیر مرغ عشق دارید، باید مطمئن باشید که از دو مرغ عشق، یکی نر باشد و دیگری ماده که باید تعیین جنسیت مرغ عشق مشخص شود.

سازگار شدن مرغ عشق های نر و ماده

برای تکثیر مرغ عشق وقتی یک جفت مرغ عشق نر و ماده در مجاورت هم قرار می گیرند و نوک به نوک می کنند، دیر یا زود جفتگیری خواهند کرد، اما ممکن است جفتگیری آنها کمی به درازا بکشد، زیرا مدتی طول می­کشد که بین آنها عشق به ازدواج و بودن دایمی در کنار هم پیدا شود.

ممکن است وقتی شما یک جفت نر و ماده مرغ عشق استرالیایی را کنار هم می اندازید، آنها با هم دوست شوند، ولی تمایلی برای برقراری رابطه جنسی بین خودشان نشان ندهند. این حالت قابل تعجب نیست، زیرا آنها یکدیگر را انتخاب نکرده اند و شما آنها را در مجاورت هم قرار داده اید و دلیلی ندارد که چون آنها نر و ماده هستند، یکدیگر را زود بپسندند و باهم ازدواج کنند. در طبیعت مرغ عشق ها نیز همانند سایر پرندگان شانس انتخاب همسر یا جفت خود را دارند و وقتی جفت خود را پیدا کنند، تا وقتی یکی از آنها نمیرد یا ناپدید نشود، همواره در کنار هم خواهند بود، زیرا مرغ عشق ها و سایر طوطی ها، پرندگانی تک همسرند.

اگر مرغ عشق های جفت شما هیچ تمایلی برای عشقبازی، جفتگیری و تولید مثل نشان ندادند، باید یک نر به جمع آنها اضافه کنید. شاید نر دوم، انگیزه تولید مثل را در ماده ایجاد کند. اما به خاطر داشته باشید که هرگز نباید به جای نر دوم، یک ماده دوم به آنها اضافه کنید، زیرا ماده ها برای دستیابی به نر با هم رقابت می کنند و به شدت باهم می جنگند و تا یکی از آنها از جلوی چشم دیگری دور نشود، جنگ بین آنها همچنان ادامه خواهد یافت.

تکثیر مرغ عشق2

نمایش عشقبازی

وقتی یک مرغ عشق نر در مجاورت یک مرغ عشق ماده قرار می گیرد، مرغ عشق نر در ابتدا با احتیاط عمل می کند و سپس به تدریج کنار ماده می رود و با نشان دادن تمایلش به نوک به نوک کردن، سعی در جلب توجه ماده می کند. اما در جواب، ماده از او دوری می کند و سعی میکند فاصله ای با آن ایجاد کند. به مرور، اگر ماده نیز نر را بپسندد و علاقه مند جفتگیری با آن شود، به آن نزدیک می شود، در حالی که حالتی خمیده به پشتش می­دهد و اجازه می دهد که نر به آن غذا بدهد. در این رفتار رو به رشد هیجان جنسی، نر سعی می کند یک پایش را روی دم ماده بگذارد که در این موقع، ماده دور خودش می چرخد و حالت اعتراض به خودش می­گیرد. اگرچه ماده از تمایل نر باخبر است، ولی هیچ رفتار تهاجمی نسبت به آن نشان نمی دهد.

حالا نر سعی در جلب توجه ماده می کند. نر زنگوله موجود در قفس را با تمام قدرت می­کشد و با حالت عصبانیت موجب تاب خوردن زنگوله در اطراف سرش می شود و با پروازی سريع دور قفس می چرخد و به ماده نزدیک می شود تا یک عمل ملایم نوک به نوک انجام دهد و سپس با هیجان بالا و پایین می رود و به طور مرتب سرش را تکان می دهد و خم می­کند. نر در همه این اوقات با ماده حرف می زند و پرهای گلو و پیشانی اش را سیخ می­کند و چشمانش حالت عشقبازی به خود می گیرد و مردمک چشم هایش منقبض و بسیار کوچک و به اندازه یک نقطه می شود.

از طرف دیگر، ماده نشان نمی دهد که حرکات نر چندان توجه اش را جلب کرده است، اما سرانجام تمایلش را برای جفتگیری نشان می دهد و در این حالت، ژستی جذاب به خودش می گیرد. ماده دمش را به صورت عمودی بالا می برد و سرش را به طرف عقب متمایل می کند و سپس در همین حالت، کاملاً بی حرکت می­ماند. متعاقباً نر در حالتی تقریباً گیج و قدری نامطمئن از واکنش ماده، یک پایش را روی پشت ماده می­گذارد و با آن نوک به نوک می کند و ممکن است چند بار پا عوض کند تا سرانجام شجاعت سوار شدن با دو پایش روی ماده را پیدا کند. سپس پرهای پشت گردن ماده را با منقارش میگیرد و یک یا دو بالش را دور ماده قرار می دهد و در آخرین مرحله، کلواک خودش را روی کلوآک ماده می گذارد و فشار می دهد و منی­اش را در لوله رحمی (اویداکت) ماده تخلیه می کند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 7 امتیاز از مجموع: 3.7]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج