0

نشانه های مرغ عشق جوان و شناسایی مرغ عشق بیمار

نشانه های بیمار بودن مرغ عشق

پرنده فروشی ها مکان فروش انواع پرندگان زینتی و نیز مرغ عشق در رنگ های مختلف هستند. تکثیرکنندگان مرغ عشق نیز ممکن است علاقه مند فروش مرغ عشق های خودشان به شما باشند. توجه داشته باشید که با یک نظر شما نمی توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. پس با دقت و حوصله زیاد مرغ عشق ها را نگاه کنید و یکی از آنها با یک جفت را که از نظر رنگ و نقش بیشتر توجه شما را جلب می کند و کاملاً سالم و شاداب و پُرجنب و جوش به نظر می رسد، انتخاب کنید. اگر هدف شما تکثیر مرغ عشق نباشد، در خرید یک مرغ عشق یا یک جفت، هیچ فرق نمی کند که هر دو نر، هر دو ماده یا یکی نر و یکی ماده باشند. یکی از نشانه های مرغ عشق جوان چشم های او درشت و مشکی است همچنین پرهای زیبا و حالت درخشان دارد در ادامه به نشانه های مرغ عشق جوان و نشانه های بیمار بودن مرغ عشق می پردازیم.

سن مرغ عشق

مرغ عشق را باید در سن جوانی؛ یعنی حدود ۵ هفتگی خریداری کنید. در این سن، مرغ عشق جوان به سادگی با صاحبش و اهل خانواده او و محیط جدید زندگی اش عادت می کند. مرغ عشق جوان قابل خریداری، باید کاملاً سالم و سرحال و پُر جنب و جوش باشد تا شما بتوانید آن را زنده نگهدارید و برای مدتی طولانی از آن لذت ببرید. هرگز فراموش نکنید که اکثریت قریب به اتفاق بیماری های جدّی مرغ عشق و دیگر پرندگان زینتی به مرگ آنها ختم می شود و غالباً دامپزشک­ها کار مهمی برای نجات جان آنها نمی توانند بکنند. پس بهترین راه برای جلوگیری از مرگ پرندگان زینتی این است که ناخواسته شرایط بیمار شدن آنها را فراهم نکنید.

نشانه های مرغ عشق جوان

مرغ عشق جوان چشمانی بزرگ و سیاه دارد و هنوز سفیدی عنبیه آن قابل رؤیت نیست؛ طوری که انگار مردمک سیاه تمام سطح چشم هایش را گرفته و تمام چشم یکپارچه سیاه به نظر می رسد. وقتی مرغ عشق از سنین جوانی بگذرد، اطراف مردمک سیاه چشم هایش به تدریج سفید می شود. به عبارت دیگر، مرغ عشقی که اطراف مردمک سیاه چشم هایش، سفید باشد، دیگر جوان محسوب نمی شود.

مرغ عشق هایی که در قاعده منقار آنها یک توده مومی شکل آبی رنگ وجود داشته باشد، نر هستند و در آنهایی که این توده مومی شکل به رنگ بژ یا مایل به قهوه ای باشد، ماده هستند. در مرغ عشق های جوان، هنوز این توده مومی شکل به رنگ آبی یا بژ تغییر رنگ نداده است.

نشانه های سلامتی مرغ عشق

  1. پرها کامل و دارای حالت درخشان که به طور نرمی روی بدن قرار دارند.
  2.  پرهای اطراف مقعد، کثیف و آغشته به مدفوع خیس یا خشک نیست. کثیف بودن پرهای اطراف مقعد نشانه اسهال پرنده است.
  3. چشم ها و سوراخ های بینی آبریزش ندارند. همچنین مواد سوراخ های بینی و اطراف چشم ها وجود ندارد.
  4.  فلس­های شاخی روی پاها سطحی صاف دارد.
  5.  مرغ عشق نیز همانند دیگر گونه های طوطی، باید در هریک از طرف جلو و دو انگشت به طرف عقب داشته باشد. فقدان انگشت انگی انحراف هریک از انگشتان نشانه معلولیت است و چون بخش مهمی از پرندگان زینتی، زیبایی آنهاست، هرگونه ناسلامتی یا معلولیت، موجب بی کفایتی یک پرنده یا حیوان زینتی برای نگهداری در خانه می شود.
  6. یک مرغ عشق سالم بسیار پُر جنب و جوش است و در ساعات زیادی از طول روز مشغول تیمار کردن (پرآرایی) خودش می شود و با هم قفسی های خود روابط فعالی دارد.

نشانه های بیمار بودن مرغ عشق11

نشانه های بیمار بودن مرغ عشق

مرغ عشق بیمار معمولاً عاری از جنب و جوش و فعالیت است و به شکل کز کرده در گوشه ای از قفس می­نشیند و پرهایش حالت پف کردگی و غیر درخشان دارد و چشم هایش غالباً نیمه بسته است و در بیشتر اوقات منقارش را داخل پرهای پشتش می کند و در آن حالت استراحت می کند. توجه داشته باشید که مرغ عشق و دیگر طوطی­ها، ممکن است در حالت عصبانیت هم برای چند لحظه پرهای خود را پف کنند. این حالت برای آن است که پرنده ژست ترسناکی بگیرد تا دشمن از آن بترسد. اما چون این حالت موقتی است و با پف کردگی دایمی پرها در حالت بیماری متفاوت است، نمی توان اشتباه کرد. همچنین ممکن است در طول روز مرغ عشق به علت خستگی متمایل به چرت زدن شود و برای ایجاد شرایط مناسب چرت زدن، منقارش را داخل پرهای پشتش کند. بنابراین برای آنکه در تشخیص این علایم به اشتباه نیفتید، هر وقت چنین حالاتی را دیدید، چند دقیقه بعد هم به آن سر بزنید. مرغ عشق سالم، پس از چرت زدن، حالت عادی پر جنب و جوش و شادابی خودش را نشان خواهد داد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 6 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج