0

تربیت گربه و اجتماعی کردن گربه ­ها

اجتماعی کردن گربه­ ها

زمانی می­توانید بچه گربه­  ها را اجتماعی تربیت کنید، که روحیۀ اجتماعی کردن را بتوان هر روز بیشتر در آن­ها تقویت و فعال کرد. در این گونه موارد برای تربیت گربه ، از ابتدای سن 6 – 4 هفتگی آن­ها را با خود همراه ساخت، به کوچه و بازار برد و با هر محل و مکانی آشنا ساخت. آشنایی با مناظر زیبای طبیعت، چون از آن­ها خوششان می ­آید و لذت می­برند، آشنایی با پارک­ها، جنگل­ها و مناطق کوهستانی، آشنایی با بو و رایحه­ های مختلف و آشنایی با اصوات، آشنایی با بچه ­ها، اصولاً گربه­ ها بچه ­ها را خیلی دوست دارند، در صورت آموزش صحیح به آن­ها، می­توان محیط شادآفرین، لذت­بخش و سرگرم کننده با آن­ها در محیط خانواده پدیدار ساخت. در این پست به بررسی اجتماعی کردن گربه و تربیت آن ها می پردازیم.

اجتماعی کردن گربه­ ها

در صورت داشتن وقت، سعی کنید نوعی ارتباط با گربه خود برقرار کنید، به بازی با آن­ بپردازید، او را سرگرم کنید، با او به تمرین ادامه دهید، جست و خیز و تحرک و شور و نشاط در او ایجاد کنید.

اصولاً گربه­ از تعقیب و گریز خوشش می­آید، و از آن لذت می­برد، به طور خلاصه سعی کنید با گربه خود بیشتر بازی کنید تا غرایز او تحریک شود و بیشتر بتوان او را وادار به فعالت کرد.

داشتن اسباب بازی­های زیاد، متنوع و کافی، گربه را همیشه به خود مشغول کرده و باعث خواهد شد، در زمانی که بالغ می­شود دیگر کمتر به طرف اثاثیه منزل و تجهیزات موجود در منزل روی آورد و به تدریج وسایل منزل برای او عادی خواهد شد و بی تفاوت از کنار آن می­گذرد، بدون آن که به آن­ها توجه کند و یا با آن­ها گلاویز شود.

سعی کنید، در جهت علایق گربه خود قدم بردارید، سپس این علایق را به تدریج در او دو چندان کنید، در مقابل پاسخ­های مثبت، نسبت به آموزش و تربیت او، غذای مورد علاقه او را در اختیار او قرار دهید، اسباب بازی­های دلخواه او را خریداری کنید و بازی مورد پسند او را دنبال کنید.

در جهت عدم انجام دادن برخی از کارها در گربه، بهتر است عکس­العمل و واکنش­های متفاوتی که مناسب با انجام آن کار برده و از خود نشان دهید، یکی از راه­ها، شاید استفاده از آب به صورت اسپری بر روی سر و صورت گربه بوده یا با صدای بلند و ترسناک نظر او را به خود جلب کرده و انگیزۀ او را از انجام کارهای خلاف منحرف کنید.

اجتماعی کردن گربه­ ها

در این گونه موارد می­توان از قوطی­ های فلزی  که در داخل آن اشیاء فلزی قرار گرفته، استفاده کرد و با تکان دادن و تولید صداهای ناهنجار، توجه گربه را متوجه صدای اشیاء فلزی داخل جعبه یا قوطی کرد.

گربه­ های از نظر نژادی دارای خصوصیات فردی متفاوتی هستند، به طوری که بعضی از آن­ها زود، اجتماعی می­شوند، ولی برخی به سختی شرایط جدید را پذیرا می­شوند و به سادگی خود را با شرایط موجود وفق نخواهند داد، به عنوان مثال گربه­ های سیامی اصولاً دارای حس خشونت و وحشی­گری بالایی داشته و به صورت نیمه وحشی زندگی  می­کنند، در صورتی که گربه­ های ایرانی مو بلند خیلی آرام، خونسرد و اهلی می­باشند.

گربه ­هایی که در شرایط سنی بلوغ به سر می­برند و شما قصد اجتماعی کردن آن­ها را دارید، مطمئناً با مشکلات زیادی با آن­ها روبه­رو خواهید شد، آن­ها به صورت غریزی ممکن است از خود حرکات و رفتاری نشان دهند که برای شما خوش­آیند نبوده  و تعجب شما را برانگیخته و شما را وادار به انجام کارهایی سازند که خود از انجام آن راضی نخواهید بود.

اصولاً گربه­ ها به محل و جاهایی که برای اولین بار با گربه ­های دیگر روبه ­رو می­شوند، برحسب غرزه با عکس ­العمل­ های متفاوت روبرو می­شوند ولی می­توان با حوصله و بردباری ، قدم به قدم، آن­هارا به هم نزدیک کرده و از نزدیک مراقب و مواظب اوضاع و احوال آن­ها بود تا به تدریج این آشنایی برای آن­ها فراهم شود.

با صبر و تمرین دادن به گربه، می­توان گفت گربه را عادت داد، در کنار شما قدم بزند، به طوری که اگر بعداً خواسته باشید از قلاده یا کمربند استفاده کنید، گربه بتواند آن را پذیرا باشد و پا به پای شما قدم بزند. در این هنگام حتی می­توانید او را به پارک ببرید و با او قدم بزنید.

گربه­ هایی که تمام روز را در خانه به صورت تنها به سر می­برند و از هم نشینی با سایر گربه­ ها و یا افراد منزل محروم هستند، ممکن است در اثر تنهایی به انجام کارهای خلاف مبادرت ورزند و خرابی به بار آورند، از جمله جویدن فرش، ادرار کردن در جاهای غیر معمول و یا گاز گرفتن خود و غیره.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج