0

بررسی بیماری ها:عارضه چاقی و پرخوری اسب

عارضه چاقی و پرخوری اسب

در پست های قبلی برخی از نتایج پرخوری در اسب­های جوان و نیز اسب ­های پیر مورد بحث قرار گرفت. در این جا به تعدادی از پیامدهای دیگر عارضه چاقی و پرخوری اسب اشاره خواهیم داشت.

چاقی و پرخوری

1-اسب­های پرخور که خوراک اضافی مصرف می­کنند دچار مشکل چاقی خواهند شد. این وضعیت دراسب­ها نیز همانند انسان مسئله ­ای نامطلوب می­باشد. چاقی باعث کاهش توان باروری مادیان­ ها شده و می­تواند موجب سخت­ زایی آن­ها گردد. اسب­ های چاق نمی­توانند به طور مؤثر و کارآمد فعالیت داشته باشند زیرا سیستم تنفسی، تاندون­ ها، مفاصل و رباط­ های آن­ها تحت فشار بیشتری قرار می­گیرد و آن­ها زودتر از اسب­ های دیگر خسته می­شوند.

2-اسب­های چاقی که به صورت ناگهانی از غذا محروم می­شوند ممکن است دچار بیماری هایپرلیپمی (پرلیپیدی خون) شوند. اسبچه ­های آبستن در اواخر بارداری یا اوایل شیردهی اگر دچار تغییر ناگهانی در رژیم غذایی شوند مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

3-اسب­های جوان که در محوطه باز نگهداری می­شوند و به صورت گروهی تغذیه می­شوند اغلب حیواناتی پرخاشگر هستند که به تنهایی بیشتر از دیگران خوراک مصرف می­کنند. این مسئله می­تواند منجر به بروز آنتروتوکسمی – دل درد نفخی که به دلیل پر شدن بیش از حد روده از خوراک­ های غنی که تولید گاز می­کنند ایجاد می­شود گردد.

همچنین ممکن است نشانه ­هایی از قبیل تنفس مشکل و ورم زیر پوستی نیز دیده شوند که ناشی از تکثیر باکتری کلستریدیوم پرفرنژنس می­باشد. این باکتری یکی از باکتری­های ساکن در روده حیوان است که سموم روده­ای ترشح می­کند. اسب ­می­تواند مقدار کمی از این سموم را تحمل نماید اما مقادیر زیاد آن دیواره روده را تخریب نموده و باعث بروز اسهال می­شود.

عارضه چاقی و پرخوری اسب


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج