0

تربیت سگ:آموزش سگ برای دستشویی

آموزش برای توالت رفتن سگ

این آموزش ها، شامل یاد دادن دستورات نسبتاً ساده ای است که یاد گرفتن آنها برای سگ، لازم و ضروری می باشد. آموزش این قبیل دستورات به حیوان، نگهداری او را آسان تر کرده و در برخی از موارد باعث حفظ سلامتی و جلوگیری از خطر برای او خواهد شد. توجه داشته باشید که دادن هر گونه آموزش به حیوان، مستلزم وجود رابطه دوستانه و صمیمی بین شما و سگتان می باشد و در صورتی که این رابطه به هر دلیلی وجود نداشته باشد، این آموزش­ها بدون شک با شکست همراه خواهد بود. در این پست به نحوه آموزش سگ برای دستشویی یا آموزش برای توالت رفتن سگ را می آموزیم.

تربیت سگ برای دستشویی

آموزش برای توالت رفتن

آموزش برای توالت رفتن یکی از ابتدایی ترین و در ضمن مهمترین کارهایی است که یک سگ باید آنرا یاد بگیرد. زیرا این امر رابطه مستقیم با نظافت محیط منزل و سلامتی شما داشته و سگی که بدون توجه به مقررات محل زندگی خود در هر جای منزل ادرار و مدفوع کند، به موجودی مزاحم و غیر قابل تحمل تبدیل خواهد شد. در صورتی که توله از قبل برای توالت رفتن آموزش دیده باشد، شما در این مورد مشکل کمی خواهید داشت. در غیر این صورت از اواسط ۲ ماهگی باید آموزش به این منظور را شروع کنید. در ابتدا انتظار نداشته باشید که توله، به سرعت منظور شما را فهمیده و آنطور که شما توقع دارید عمل کند. یادگیری این امر نیاز به وقت و صبر و حوصله شما دارد، ولی به هر حال جزء ضروری ترین آموزش ها به شمار آمده و حتماً باید انجام شود.

استفاده از روزنامه باطله به عنوان محل مدفوع کردن راه مناسبی است. زیرا پس از آن می­توانید روزنامه را دور ریخته و از یک روزنامه دیگر استفاده کنید. در ابتدا محلی که توله در آنجا باید توالت کند را انتخاب کنید. حیاط، بالكن منزل، دستشویی و یا حمام خانه می­تواند جای مناسبی باشد. تا قبل از ۳ ماهگی بهتر است در محل خواب توله نیز در شب روزنامه پهن باشد. زیرا در این سن هنوز آموختن کامل محل مخصوص توالت برای توله مشکل است. سگ­ها بطور معمول ده تا بیست دقیقه بعد از خوردن غذا مدفوع می کنند. در این مدت حتماً آنها در محل مورد نظر خود برای این کار قرار داده و سر تا سر محل را با روزنامه بپوشانید و منتظر بمانید تا حيوان مدفوع کند. بعد از آن می توانید او را با نوازش و حتی یک تکه بیسکوئیت تشویق کنید. در طول روز نیز هر گاه دیدید توله قصد مدفوع کردن در جای دیگری از خانه را دارد، او را دعوا کرده و به محل مورد نظر و روی روزنامه ببريد.

توجه داشته باشید که اگر توله در محل دیگری مدفوع کرد و شما متوجه نشدید و مدتی از این موضوع گذشت، دیگر دعوا کردن حیوان فایده ای نخواهد داشت. زیرا او نمی فهمد که برای چه دعوا می شود. دعوا کردن باید در هنگام مدفوع کردن در محل نامناسب و در فاصله زمانی حداکثر کمتر از یک دقیقه بعد از آن باشد، وگرنه بی فایده خواهد بود. بعد از مدتی، توله شما خواهد آموخت که حتماً باید روی روزنامه مدفوع کند.

آموزش برای توالت رفتن سگ

در این صورت شما می توانید سطح کمتری را با روزنامه بپوشانید و در نهایت یک روزنامه باطله برای این کار کافی خواهد بود. بعد از 3 ماهگی با خطای توله در مدفوع کردن در محل نامناسب، به شدت برخورد کنید تا این موضوع در ذهن او ثبت شود. اگر دیدید سگ شما چندین بار در نقطه خاصی که مد نظر شما نیست ادرار یا مدفوع می کند، آن محل را کاملاً تمیز کرده و با موادی که بوی تندی دارد آغشته کنید. وایتکس یا مواد ضد عفونی کننده با بوی تند در صورتی که آسیبی به کفپوش منزل یا فرش شما نزند، مناسب خواهد بود. روند یادگیری، بسته به دقت و حوصله شما و نیز استعداد توله، ممکن است بین پانزده روز تا یک ماه طول بکشد. بعد از این مدت، حیوان باید خود به محل مورد نظر برود و در صورتی که آن محل در دسترس او نباشد، مثلاً درب بالکن یا حیاط بسته باشد، شما را صدا کند تا در را برایش باز کنید. اگر این آموزش تا شش ماهگی به تأخیر بیافت، یاد دادن آن مشکل و دردسر ساز خواهد شد و هر چقدر سگ شما زیبا و دوست داشتنی باشد، باز هم داشتن آن برای شما در صورتی که در جای جای منزل ادرار و مدفوع کند، ناخوشایند و آزار دهنده خواهد بود. پس در یاد دادن محل توالت، حوصله و جدیت به خرج دهید. سگ های نگهبان معمولاً گوشه های باغچه یا باغ را برای مدفوع کردن انتخاب می کنند و معمولاً همیشه در یک محل این کار را انجام می­دهند. آن محل را شناسایی کرده و بطور روزانه نظافت کنید تا محل تجمع مگس و سایر حشرات نشده و باعث انتقال بیماری نشود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 1]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج