0

معرفی موردی سگ های کار: سگ نژاد شارپئی

در مقالات قبل با چند نوع از نژادهای سگ آشنا شدیم. در این مقاله با سگ نژاد شارپئی یا نژاد سگ چینی آشنا و خصوصیات ظاهری و اخلاقی آن ها را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

شارپئی Shar pei

اصلیت این حیوان به سرزمین چین می رسد، از این رو تحت عنوان شارپنی چینی نیز شناخته می­شود. در متون این چنین آمده که در چین باستان از این حیوان به عنوان یک سگ جنگی استفاده می شده است. بر پایه شواهد موجود، در سال ۱۹۵۰ میلادی نسل این حیوان تقريباً منقرض گردید. اما چندی پیش گروهی از پرورش دهندگان هنگ کنگی این حیوان را مجدداً پرورش داده و در نتیجه نژاد این نوع سگ تجدید حیات یافت. سگ­های شارپئی امروزه بیشتر به عنوان یک سگ خانگی و یا نگهبان در منازل نگهداری می شوند.

مشخصات ظاهری: این نوع سگ حیوان تنومندی بوده و قدی معادل 46 تا ۵۱ سانتی متر و میانگین وزنی در حدود ۲۰-16 کیلوگرم دارد. دارای سری بزرگ شبیه کرگدن و پوزه ای گوشتی می باشد. از ویژگی های خاص سگ های این نوع نژاد، وجود چین های پوستی پهنی است که سراسر نقاط بدن را پوشانده که بویژه در فصول گرم می­تواند برای حیوان مشکل آفرین شده و همانطور که در بخش بیماری های پوستی اشاره شد. چنین پوستی به آسانی دچار عارضه درماتیت مرطوب می­گردد. بدن پوشیده از موهای زبر و کوتاهی است که در مجموع به همراه چروکیدگی های پوستی، او را در برابر انسان و حیوانات مهاجم محفوظ داشته و این موها در سه گونه اسبی، ماهوتی وخرسی به رنگ های قرمز، حنایی، کرم رنگ، زردآلویی یا سیاه رنگ دیده می­شود.

خصوصیات رفتاری: سگ های نژاد شارپئی حیواناتی استقلال طلب و خود رأی بوده که از غریبه ها اصولاً اجتناب می نمایند. از این رو رفتارشان همیشه مناسب نیست. اما نسبت به صاحب خود بسیار وفادار هستند و به عنوان یک سگ نگهبان خوب و نیز یک دوست باوفا برای انسان به آن توجه می شود. از ویژگی های رفتاری مطلوب این حیوان، عدم پرخاشگری در برابر سایر حیوانات می باشد. البته این نکته قابل ذکر است که برای رسیدن به چنین رفتار مطلوبی در حیوان خود، می بایست حیوان را از تولگی به خوبی تربیت نموده و آموزش دهید. طول عمر این حیوان حدود ۱۱تا ۱۲سال می باشد.

سگ نژاد شارپئی


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 4.3]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج