0

بیماری های قارچی قابل انتقال از حیوان به انسان:قارچ پنوموسیستیس

قارچ پنوموسیستیس

قارچ پنوموسیستیس ، قارچ ساپروفیتی است که در ابتدا فکر می­شد که پروتوزوآ است. از زمان طبقه بندی آن به عنوان قارچ، مشخص شده که این جنس شامل گروهی از گونه های همسو هستند که به یک میزبان خاص تمایل بیشتری دارند، تشکیل شده است. میزبان پنموسیستیس جيروسی (نام قبلی اش پنموسیستیس کارینی تحت گونه هومينيس) انسان است و تهدید اصلی سلامت انسان­ها است. تقریباً تمامی گونه های پستانداران، ممکن است میزبانی برای حداقل یک گونه ی پنموسیستیس باشند، که در بقیه پستانداران یافت نمی شود.در این مقاله به نواحی این قارچ باعث عفونت می شود اشاره می کنیم.

قارچ پنوموسیستیس

گونه های پنموسیستیس تمایل به ریه ها دارد و در بسیاری از افراد، در فضاهای آلوئولار و بدون هیچ حمله­ای تکثیر می کند. عفونت های انسان با پنموسیستیس جيروسی همیشه در افرادی با سیستم ایمنی ضعیف ایجاد می شود، که در آنها پنومونی و عفونت گسترش یافته ممکن است ایجاد شود. در حالی که برای افرادی با ایمنی سالم، غیر بیماری زا است. این عامل می تواند موجب عفونت ریوی و کشنده در بیمارانی با سیستم ایمنی ناکارآمد باشد (از جمله بیماران دریافت کننده مقادیر بالای کورتیکواستروئیدها)؛ این مسئله به ویژه در افراد با HIV/AIDS مهم است و پنومونی ناشی از پنموسیستیس، تعیین کننده مرحله ی بیماری، در افراد HIV مثبت، در نظر گرفته شده است. عفونت جانوران خانگی به شکل نادر گزارش شده و به طور معمول در جانورانی با سیستم ایمنی ضعیف اتفاق می افتد. کلونیزاسیون با گونه های پنموسیستیس در گونه های جانوران مختلف شناسایی شده است از جمله: گربه ها، موش، خوکچه هندی، خرگوش و گوسفند.

با وجود گسترش زیاد گونه های پنموسیستیس در جانوران و نگرانی در مورد توانایی ایجاد بیماری مشترک بین انسان و دام، بهبود توانایی در مشخص کردن گونه های پنموسیستیس، از جانوران و انسان­ها، به این نتیجه انجامید که پنموسیستیس بیماری مشترک انسان و دام نیست.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج