0

آشنایی با نژاد گربه ­های موکوتاه:گربه های آبی(انگلیسی،روسی)

گربه های آبی انگلیسی،روسی

 نژاد گربه های آبی انگلیسی،روسی یکی از محبوب­ترین گربه ­های موکوتاه انگلیسی است که دارای پوشش آبی رنگ بدون موهای سفید همراه با چشمانی به رنگ مسی یا نارنجی داشته و همیشه مورد علاقه مردم بوده است، از این نژاد برای بهتر نمودن استاندارد نژادی او تلاش بسیاری انجام گرفته تا نتیجه خوبی به دست آید. در ادامه به بررسی این نژاد زیبا می پردازیم.

آبی انگلیسی (Blue British )

در فرانسه نژادی به نام «کارتروکس» وجود دارد که گفته می­شود به فرمان شخصی به نام مانکس از جنوب آفریقا به این کشور آورده­اند، کارتروکس شباهت بسیار به این نژاد آبی انگلیسی دارد، به­طوری که در تشخیص، انسان رابه اشتباه می­اندازند، وجه تمایز این دو نژاد از یکدیگر، تنها وجود سایه­های خاکستری یا آبی خاکستری در پوشش بدنی است که می­توان آن را در نژاد آبی انگلیسی از هم متمایز ساخت.

استاندارد

چشم: سبز روشن، بادامی شکل که به فاصله مناسب از همدیگر قرار گرفته­اند.

عیب­ها: موهای سفید با علامت­های دیگر، دارا بودن بدنی گرد، توپ مانند و سنگین، داشتن سری گرد و چشمانی به رنگ زرد.

نژاد  گربه آبی روسی (Russlan’s Blue cat )

این گربه یک نژاد موکوتاه شرقی است، که با پوشش مویی با فاصله نزدیک به هم بسیار جذاب می­باشد. به نظر می­رسد این نژاد توسط دریانوردانی که با کشتی­های بادی به اروپا مسافرت می­کردند، از روسیه به آن کشورها برده شده باشد. تا قبل از سال 1945 میلادی به نام نژاد آبی شرقی نام داشته و پس از این تاریخ نام گربه آبی روسی برای آن انتخاب گردیده است.

جای قدردانی و تشکر از متخصصین اصلاح­نژاد بوده که بسیار تلاش و کوشش چند ساله نمودند تا توانسته­ اند این نژاد را به دست آوردند. وجود نام­های مختلف چون «گربه فرشته آبی اسپانیایی»، مالتی آبی آمریکایی، آبی کشیده، همگی منسوب به این نژاد بوده، که همگی به دلیل عدم آگاهی از مبدأ انتشار این نژاد می­باشد. به هرحال، در حال حاظر، همگان نام آبی روسی را پذیرفته ­اند.

گربه های آبی انگلیسی،روسی

این نژاد دارای بدنی کشیده و باریک و نرم با انعطاف­ زیاد، جمجمه باریک و صاف با پیشانی نسبتاً به عقب کشیده، به­طوری که از بالای سر به پایین دارای شیب نسبتاً متناسبی است، از چشمانی بادامی سبز و شفاف برخوردار است، سر بر روی ناحیه گردن باریک و بلند به­طور زیبایی قرار گرفته،سوراخ گوش­ها نسبتاً باز که موهای نسبتاً کمی سوراخ گوش را پوشانده­اند. پوشش بدن از آبی متوسط تا آبی تیره، به­طور یکنواختی سرتاسر بدن را به یک حالت یک­دست، درآورده است، پاهای این نژاد نسبت به مو کوتاه­های اروپایی بلندتر و پنجه­ های کوتاه و ظریف و بیضی شکل، مجموعاً ظاهر بسیار زیبا و دلربایی را به حیوان داده است.

نژاد آبی روسی در دانمارک با پوشش رنگی پر جلوه با بدنی متناسب و رنگ چشمان بسیار عالی پرورش داده می­شود، تعدادی از آن­ها به سوئد فرستاده شده و در آنجا موفقیت­های عالی کسب نموده­اند، در این نژاد مسئله مهم هزینه شش ماه نگاهداری در قرنطینه بوده که برای پرورش دهندگان گران تمام می­شود.گربه آبی روسی یکی از حیوانات خانگی با عاطفه و باهوش برای گربه دوستان می­باشد.

استاندارد

رنگ: آبی روشن یک دست در سرتاسر بدن.

پوشش و حالت مو: کوتاه، ظریف با ایستادگی بسیار خوب، نرم و ابریشمی.

بدن و دم: بدنی کشیده و جالب با استخوان­های تقریباً قوی، دمی بلند و حلقوی،

پاها و پنجه­ ها: پاها بلند، پنجه­های کوچک و بیضی شکل.

سر و گوش­ها: سری کوتاه به شکل مثلث با پیشانی صاف که به حالت شیب درآمده است، سبیل بزرگ، گوش­ها بزرگ در قاعده با سوراخ­های گشاد که به صورت عمود بر روی سر قرار گرفته­ اند، پوست نازک و شفاف می­باشد.

چشم: سبز روشن، باز و بادامی شکل که با فاصله مناسب از همدیگر قرار گرفته است.

عیب­ ها: موهای سفید یا رنگ­های دیگر، بدنی گرد و توپی شکل و سنگین، سر به صورت چهارگوش، داشتن رنگ زرد در چشم.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج