0

معرفی داروی کربنی سیلین و سفرتاکسیم درطیور

کربنی سیلین، از پنی سیلین های وسیع الطیف نیمه ساختگی و حساس به پنی سیلیناز می­باشد که برای درمان طیف وسیعی از عفونت های باکتریایی مصرف می شود.در ادامه برای آشنایی بیشتر با داروی کربنی سیلین و سفرتاکسیم درطیور مطالب زیر را مطالعه بفرمایید.

آشنایی با داروی کربنی سیلین و سفرتاکسیم درطیور:

کربنی سیلین      CARBENICILLIN

نام تجاری

ژئوپن، پایوین و ژئوسیلین

گروه دارویی

آنتی بیوتیک (پنی سیلینی)

موارد مصرف

این دارو علیه گونه های سودوموناس و آئروموناس و نیز در درمان آبسه مؤثر است. در پرندگان کربنی سیلین به صورت داخل عضلانی، داخل وریدی یا خوراکی مصرف می شود. قرص­های خرد شده کربنی سیلین را می توان با غذا مخلوط نموده و از راه خوراکی مصرف نمود. اگر چه دارو در آب آشامیدنی نیز مصرف شده است، ولی قرص های خرد شده دارو در آب محلول نبوده و محلول تعلیقی تشکیل می شود که دارو به صورت یکنواخت در آن حل نشده است. می توان بیماری های تنفسی را از راه بخور یا تزریق مستقیم داخل نایی دارو، درمان کرد.

تداخل های دارویی

کربنی سیلین معمولاً در ترکیب با آمینوگلیکوزیدها به ویژه آمیکاسین مصرف می شود. در صورت مصرف توأم با آمینوگلیکوزیدها از سرنگ های مجزا بایستی استفاده نمود تا از غیر فعال شدن آمینوگلیکوزیدها که در آزمایشگاه اتفاق می افتد، جلوگیری گردد. آمیکاسین از این نظر نسبت به جنتامایسین مقاوم تر است. از تجویز داخل نایی کربنی سیلین در ترکیب با جنتامایسین از راه عمومی برای درمان ذات الریه ناشی از عفونت با گونه های سودوموناس استفاده شده است.

داروی کربنی سیلین و سفرتاکسیم در طیور

سفرتاکسیم      CEFOTAXIME

نام تجاری

کلافوران

گروه دارویی

آنتی بیوتیک (سفالوسپورینی)

موارد مصرف

سفرتاکسیم، از سفالوسپورین های نسل سوم است که برای درمان بیماری های باکتریایی به ویژه عفونت های ناشی از باکتری های گرم منفی مصرف می شود. در غالب موارد، سفرتاکسیم درمان آنتی بیوتیک اولیه است که از راه عمومی در پرندگان بسته به شدت بیماری مورد استفاده قرار می گیرد. برای مصارف IV در مقایسه با راه IM بایستی دارو را بیشتر رقیق نمود.

تداخل های دارویی

سفرتاکسیم موجب تشدید اثرات ضدباکتریایی آمینوگلیکوزیدها می شود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج