0

شرایط درب و پنجره استاندارد پرورش بلدرچین

درب بلدرچین.jpg

برای احداث سالن پرورش بلدرچین باید به درب و پنجره ها بسیار مورد توجه باشد. پنجره پرورش بلدرچین برای تهویه  و همچنین از نور خورشید برای روشنایی سالن استفاده می شود که باید داری طول و عرض مشخصی باشند. همچنین درب سالن پرورش بلدرچین نیز در احداث سالن باید مورد توجه قرار گیرد که در این مطلب به اختصار به آنها پرداخته می شود.

درب:

در یک واحد پرورش بلدرچین دو نوع درب وجود دارد درب اولی که بسیار سنگین و بزرگ است و معمولاً جنسی از آهن دارد که در جلوی ورودی سالن نصب می شود که عرض آن را 5. 4 متر در نظر می گیریم و درب دومی درب ورودی سالن است که این درب کوچک و سبک تر است و جنس آن معمولاً از آهن یا آلومینیوم است که البته باید وجود عایق در این درب ها برای سازنده مهم باشد ابعاد درب های ورودی به صورت 200×190 است که بهتر است این درب ها را دولت بسازیم به گونه ای که زمانی که از خارج سالن وارد می شویم به طرف خودمان باز شوند و پس از رها کردن به طور خودکار به کمک فنر بسته شوند که البته باید بین سالن اصلی و درب ورودی سالن به ویژه در شرایط پرورش در کف به وسیله یک اتاقک از هم جدا شوند.

حوضچه های ضدعفونی :

حوضچه های ضد عفونی به دو دسته ورودی مزرعه و ورودی با که به ترتیب به شرح زیر می باشند.در مقابل درب ورودی مزرعه حوضچه ضدعفونی رابه ابعاد 500×450×15سانتی متر با شیب ۵ درصد در دو طرف آن ایجاد می کنیم و اگر پس از آن دوش جهت شستشوی ماشین های ورودی در نظر گرفته شود بهتر است تعداد دوش ها بر اساس وسعت مزرعه باشد. پس از این به حوضچه های ورودی سالن ها می رسیم که در قسمت ورودی به اتاقک جدا کننده سالن با درب ورودی نیز با ابعاد 100×190×10 سانتی متر حضور دارددر ضمن در تمام حوضچه ها بايد چاه خروجی پیش بینی شود.

پنجره پرورش بلدرچین

 

پنجره ها:

پنجره های یک سالن پرورش بلدرچین به گونه ای ساخته می شوند که 6 درصد از کل کف سالن را بر روی دیوارها به خود اختصاص می دهند و از این ۹ درصد ۷۵درصد بر روی دیوارهای ضلع جنوبی و ۲۵ درصد هم بر روی ضلع شمالی سالن نصب می شوند یا بر حسب ضرورت به ترتیب غربی و شرقی نصب می شوند محور حرکت پنجره ها باید خلاف دربها باشد یعنی اگر در داخل به سمت پنجره ها بایستیم باید پنجره ها به طرف ما باز شوند.

سایر لوازم جانبی که می توانیم بر روی یک پنجره نصب کنیم سایبان در قسمت بیرونی سالن و مجهز به قرقره، زنجیر و موتور است که به ترموستات متصل می شود تا با تغییر دما پنجره ها به اندازه کافی باز و بسته شوند و در غیر این صورت باید از زنجیرهای باریکی به اندازه ۵۰ سانتی متر که از یک طرف به رأس پنجره متصل و از طرف دیگر آزاد هستند استفاده کرد تا به اندازه مورد نیاز حلقه های آزاد زنجیر را به درون میخ از پیش کوبیده شده بیاندازیم و آنها را به میزان لازم باز نماییم همچنین ایجاد یک شیار یا ناودانی کوچک در زیر پنجره ها به ابعاد طول زیر پنجره ۲×۲ سانتی متر می تواند از خیس شدن دیوارها توسط میعان بخار آب جلوگیری کند و همچنین می توان از درختان فصلی نیز که هم برای تابستان و هم برای زمستان مفید هستند در مقابل پنجره ها استفاده کرد.

کلاً پنجره های نصب شده بر روی یک سالن پرورش بلدرچین به چند دسته کلی جنوبی- غربی ویژه مناطق سردسیر، شمالی – شرقی برای همه اقليم ها با اندازه های کوچک تر از سایر دریچه ها ولی تعداد بیشتر تقسیم می شوند، بالایی با سقفی که بر روی سقف و با تقسیم آن به دو قطعه و قرار گیری خود در میان آن دو نصب می­شود که در زمستان به خاطر سبکی هوای گرم موجب اتلاف آن می شود.

دریچه های ورودی هوا:

این دریچه ها بیشتر برای سالن هایی با سیستم بسته کاربرد دارند و برای 4000 بلدرچین بالغ دو مترمربع سطح دریچه در نظر می گیریم. جنس این دریچه ها معمولاً از آلومینیوم یا آهن گالوانیزه است که بر روی آن ها دمپرهایی به فاصله 5 سانتی متر تعبیه شده است.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 6 امتیاز از مجموع: 5]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج