0

وسایل و لوازم پرورش زنبور عسل:دستگاه اسکتراکتور و کندوی مشاهده ­ای

دستگاه اسکتراکتور زنبور عسل

دستگاه اسکتراکتور زنبور عسل دستگاهی است با حجم متفاوت و با عملکرد بسیار ساده تا کاملاً پیچیده و اتوماتیک که برای پر کردن ظروف مختلف از عسل مورد استفاده قرار می­گیرد. در این پست به بررسی دستگاه اسکتراکتور و کندوی مشاهده ­ای زنبور عسل می پردازیم.

دستگاه اسکتراکتور

 این دستگاه معمولاً یک مخزن عسل با حجم معین دارد که در زیر آن یک دریچه کنترل وجود دارد. عسل در این دستگاه به وسیله گرمای الکتریکی یا بخار آب گرم شده و گاهی به وسیله همزن­های مخصوص مجهز می­­باشد که بتوان انواع عسل را در آن مخلوط کرد. این دستگاه قابلیت حجم معینی عسل را در واحد زمان دارد که قابل تنظیم است و می­توان برای ظروف مختلف عسل با حجم متفاوت آن را تنظیم کرد.

کندوی مشاهده­ ای

کندوی مشاهده ­ای زنبور عسل کندوئی است که برای استقرار در آزمایشگاه و یا اتاق سربسته طراحی شده است. این کندو اصولاً دارای دیواره ­های شیشه­ای است و ممکن است دارای یک، دو، سه و بیشتر قاب باشد ولی قاب­ها به صورت عمودی روی یکدیگر قرار داده می­شوند. ضمناً این کندو دارای یک راه ورود و خروج است که از طریق پنجره یا دیوار آزمایشگاه یا اتاق به بیرون ارتباط پیدا می­کند. در داخل آزمایشگاه در هنگامی که زنبور در داخل کندو هست باید کاملاً تاریک باشد ولی در زمان مشاهده فعالیت زنبورها می­توان از نور قرمز استفاده کرد.

دستگاه اسکتراکتور زنبور عسل

این کندوها وسیله بسیار خوبی برای مطالعات بیولوژیکی و رفتاری زنبورها و حتی لذت بردن افراد مبتدی از فعالیت­های زنبور عسل می­باشد.

برای برپایی این گونه کندوها باید در بهار یک یا چند قاب نوزادان همراه با زنبورهای روی شان و به همراه یک ملکه در کندوی مشاهده ­ای قرار داد و در محل مستقر کرد. ضمناً باید نسبت به تغذیه زنبورها با شربت قند 50 درصد اقدام کرد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج