0

روند تغییر در روشهای تولید بوقلمون

روند تغییر در روشهای تولید بوقلمون از زمان تأسیس اولین واحدها تاکنون دچار تغییرات مهمی در این صنعت شده اند. این تغییرات مبین طبیعت ذاتی این صنعت بوده و ضرورتا منجر به اسایش بیشتر بوقلمونها نشده است.در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

روند تغییر در روشهای تولید بوقلمون

ژنتیک

گله های بوقلمون برای صفت سرعت رشد، بهبود کارایی تبدیل غذایی و تولید گوشت الخم بیشتر (گوشت سفید سینه) انتخاب شده اند.

تغذیه

دانش ما در مورد نیاز های غذایی بوقلمون ها پیشرفت زیادی کرده است و میتوان با دقت نسبتا زیادی بهترین جیره را برای آنها فراهم کرد تا پتانسیل ژنتیکی آنها را به منصه ظهور برسد.

به دلیل همین پیشرفتهای تغذیه ای، بوقلمون های گوشتی امروزه دارای سرعت رشد بیشتری هستند و استراتژی های خوراکدهی مختلف در این صنعت بکار میرود تا مصرف مواد مغذی گله­های مولد کنترل شود.
این روشهای مدیریتی معمولا متضمن محدودسازی دسترسی به خوراک به ویژه در بوقلمون های تر مسن است که با هدف کاهش رشد آنها انجام میشود و در نتیجه مشکلات پای آنها کاهش و باروری آنها را افزایش می دهد.

مواد تحریک­ کننده رشد

در دهه های گذشته مصرف آنتی بیوتیکها با هدف تحریک رشد (و نه اهداف درمانی) رایج شده است.
آنتی بیوتیکها و محرکهای رشد موجب بهبود کیفیت و نوع میکروب های دستگاه گوارش می شوند و جذب مواد مغذی را افزایش میدهند.

سلامت

اغلب بیماری­های عفونی بوقلمونها را از طریق مصرف واکسنهای زنده و کشته شده، رعایت اصول بهداشت و اقدامات درمانی خاص کنترل میکنند به طوری که کنترل گله­ ها را در سطح ملی افزایش داده است. جداسازی جغرافیایی فارمهای پرورش بوقلمون اقدام مهمی در جلوگیری از گسترش بیماری ها می باشند.

پرورش بوقلمون

بوقلمون

محیط

در حال حاضر شرایط محیط داخلی سالن­های پرورش بوقلمون­ها بطور دقیق کنترل می شود زیرا نیازهای تهویه گله های بوقلمون شناخته شده است.
تقریبا قسمت عمده بوقلمون­های پرورشی در چنین سیستم هایی و در گله­ های بزرگ و در واحدهای تجاری معظم پرورش می­یابند که مدیریت آنها مستلزم کنترل دمای سالن و سرعت تهویه است.

ابزار و تجهیزات

سیستمهای آبخوری و دانخوری نیز به شدت مکانیزه شده است تا بهتر بتوان راندمان تولید بوقلمونها را حفظ کرده و افزایش داد و از طرفی مطمئن بود که بوقلمونها مقدار کافی از مواد غذایی و آب مناسب و تمیز مصرف میکنند.

سیستمهای جایگزین

اخيرا تولید «بوقلمون مرتعی» و نیز تولیدات ارگانیک در ممالک اروپایی طرفداران بیشتری پیدا کرده و مشتری­های خاص خود را دارد.
مقررات تولید بوقلمون مرتعی و استاندارهای بازاریابی آن توسط اتحادیه اروپا وضع گردیده است.
باید توجه داشت که سیستم تولید مرتعی ربطی به استانداردهای رفاهی پرندگان ندارد و تنها به برچسب محصول تولید شده مرتبط است..

تراکم

عوامل متعددی منجر به توسعه و تمایل پرورش ­دهندگان به افزایش توان تولیدی در سالنهای کنترل شده میگردد.
از جمله آنها میتوان به تغییرات در بازار گوشت بوقلمون اشاره کرد که بر اساس آن بوقلمون تا وزن بیشتری در سالن نگهداری می­شود و در نتیجه طراحی سیستم­های تهویه در سالنهای مربوطه را تحت تأثیر قرار میدهد.

نوک چینی

قسمت عمده بوقلمونهای پرورشی نوک چینی نمی شوند.
البته در به موارد به ویژه زمانی که بوقلمونها در شرایط طول روز طبیعی نگهداری می­شوند. (مثلا گله­ های مولد و تولیدات فصلی در سالنهای پرورشی) در سن چندروزگی به چیدن نوک آنها می پردازند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 29 امتیاز از مجموع: 4.8]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج