0

خصوصیات کلی مرغ عشق(مهارت ها،شکل اصلی…)

مرغ عشق پرنده های خانگی هستند که متعلق ببه خانواده طوطی ها می باشند. اگر شما بدانید که طوطی ها در سرزمین اصلی خودشان چگونه زندگی می کنند و چطور مجبورند با انواع شرایط نامطلوب محیط طبیعی زندگی، خودشان را تطابق دهند، بیشتر درک می کنید که چرا آنها با مهارتها و توانایی های گوناگون آفریده شده اند. در این مقاله در مورد خصوصیات مرغ عشق و  زمان جوجه درآوری مرغ عشق  نکاتی را ذکرمیکنیم.

توصیف عمومی مرغ عشق های استرالیایی

از خصوصیات مرغ عشق های استرالیایی میتوان گفت که گروهی از طوطی های متعلق به زیر خانواده پسیتاسین (Psittacinae)؛ یعنی هفتمین زیر خانواده از خانواده طوطی ها هستند. آنها تنها گونه موجود در جنس خود هستند و جنس آنها متعلق به قبیله پلاتیسرسینى (Platycercini)؛ یعنی روزلاس و آلیز (rosellas and allies) است و هیچ زیر گونه ای ندارند.
نام لاتین مرغ عشق ملوپسیتاکوس آندولاتوس (Melopsittacus undelatus) است. اولین قسمت این نام لاتین از کلمه ای یونانی به معنی «پرنده آوازه خوان» می آید و قسمت دوم از کلمه لاتين “unda” به معنی موج می آید و اشاره دارد به پرنده ای با علایم رنگی مواج (undulating makings) . در زبان انگلیسی، این پرنده “budgies” نامیده می شود که خلاصه budgerigar است.

موطن مرغ عشق استرالیایی

مرغزارهای پردرختچه در نواحی مرکزی استرالیا، به خصوص در طول نهرهایی با جریان گاه و بیگاه آب که در استراليا “Creeks” نامیده می شوند.

شکل اصلی مرغ عشق وحشی

  • گونه ای طوطی کوچک (خصوصیات مرغ عشق ) جثه با نواحی سبز با ماسک زرد و پشت مواج و لکه های زرد روی پشت سر و بالای پشت و بال ها.
  • طول بدن به جز دُم (۱۶ تا ۱۸ سانتی متر)
  • طول دُم: …………….. ۸ تا ۹ سانتی متر
  • وزن بدن: ……………………………… ۳۰ تا ۴۰ گرم
  • طول عمر: …………………………….. ۱۲ تا ۱۴ سال
  • بلوغ جنسی: …………………………………. ۳ تا ۴ ماهگی
  • تعداد تخم در هر دوره تخمگذاری: …………………. ۳ تا ۵ تخم
  • فواصل گذاشتن تخم ها: ………….. هر تخم به فاصله دو روز از تخم قبلی
  • زمان شروع خوابیدن روی تخم ها: …….. تقریباً بلافاصله پس از گذاشتن اولین تخم
  • طول مدت خوابیدن روی تخم ها: …………………. ۱۸ روز

زمان در آمدن جوجه ها از تخم:

زمان جوجه درآوری مرغ عشق می توان گفت جوجه  مرغ عشق مربوط به هر تخم ۱۸ روز پس از گذاشته شدن همان تخم خارج می شود. بنابراین، اگر مرغ عشق ۵ تخم بگذارد، جوجه ها به این ترتیب از تخم خارج می شوند: اولین جوجه ۱۸ روز پس از خوابیدن مرغ عشق ماده روی اولین تخم خارج می شود؛ دومین جوجه (۲۰ روز)، سومین جوجه (۲۲ روز)، چهارمین جوجه (۲۴ روز) و پنجمین جوجه (۲۶ روز).
دوره جوجگی:  ۲۸ تا ۳۲ روز

خصوصیات مرغ عشق


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج