0

معرفی موردی سگ های کار: سگ نژاد بول داگ

سگ ها دارای نژادهای متفاوتی هستند که با توجه دامنه جغرافیای به مکان های خاصی تعلق دارنددراین  مقاله به سگ نژاد بول داگ  یا نژاد سگ آلمانی می پردازیم و ویژگیهای آنها را بررسی میکنیم.

بول داگ Bull dogge

این حیوان از سال ۱6۳۱ و در جریان بازی جنگ بین حیوانات به اوج شهرت خود رسید. از این حیوان از  گذشته های دور جهت جنگیدن با گاو، خرس و گورکن استفاده می شده. جسارت فوق العاده اش او را قادر می ساخت تا بینی گاو را گاز بگیرد و تا او را سرنگون نمی کرد، دست بردار نبود. در سال ۱۸۳5، بازی گاوکشی ممنوع شد، ولی بولداگ به عنوان سگ همراه و خانگی، با طبیعت آرام و دوست داشتنی به بقاء خود ادامه داد.

مشخصات ظاهری: این حیوان بدنی عضلانی و مربعی شکل دارد و چین و چروک های صورت و اطراف لب­هایش، على رغم خوی آرام و مهربانش، به او چهره ای خشن و ترسناک می دهد. این صورت عجیب و بدن گوشتی که برای کشتن گاوها بسیار مناسب بود، باعث می شود که حیوان هنگام فعالیت زیاد از نفس افتاده و خیلی زود خسته شود. مهمترین ویژگی این سگ، استحکام بالای جمجمه چین دارش می باشد، به طوری که در صورت وارد شدن ضربه به سر هیچ گونه آسیبی نمی بیند. قد آن ۳۱ تا 36 سانتیمتر بوده و وزنی معادل ۲۳ تا ۳۰ کیلوگرم دارد. پوست بدن به خصوص در ناحیه پستان و سر، شل و چین دار بوده و با موهای کوتاهی پوشیده شده است. رنگ بدن اغلب سفید، قرمز مایل به زرد و یا لکه دار و سفید و سیاه می باشد. گوش حیوان کوتاه و افتاده بوده و با رنگ سر حیوان هم خوانی دارد. سگ­های این نژاد دارای جمجمه بزرگی هستند و این مسئله در هنگام زایمان ماده ها، ایجاد اشکال می کند. به همین دلیل تکثیر آنها مشکل بوده و باعث گران شدن این نژاد شده است. پاهای جلویی آنها پهن و کوتاه است و در حفظ تعادل حیوان نقش مؤثری دارد. به علت جثه کوچک و فشرده، راه رفتن آنها سنگین و کج به نظر می رسد و پس از فعالیت نسبتاً کوتاهی، به نفس نفس می افتند.

سگ نژاد بول داگ

خصوصیات رفتاری: نژاد سگ آلمانی است و این نژاد بسیار قوی، آرام، مهربان و کم صدا بوده، ولی در برابر مهاجمین خشن و بی رحم هستند. به کودکان علاقه زیادی دارند و در برابر آنها احساس مسئولیت می کنند. به علت دارا بودن صفات خاص، برای نگهبانی نیز از آنها استفاده می شود، ولی در واقع بولداگ یک سگ خانگی با خصوصیات اخلاقی جذاب و بسیار دوست داشتنی است. این سگ­ها بسیار خونسرد و صبور هستند و کمتر ممکن است صدای پارس از آنها شنیده شود.

بعلت شکل خاص صورت و ساختار ویژه بینی و مجرای تنفسی، هنگام خواب اغلب خرخر بلندی دارند و به همین دلیل بهتر است شب­ها در اطاق خواب شما نخوابند. متوسط طول عمر این نژاد در حدود ۷ تا ۱۰ سال است.

 


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج