0

میش مرغ و هوبره (عادات و رفتار،زیستگاه)

میش مرغ بزرگترین پرنده ای است که قدرت پرواز دارد. پرنده نر بالغ، حدود ۱۰۰ سانتی متر بوده و ۱۶ کیلوگرم وزن دارد. نر و ماده شبیه به هم هستند، با این تفاوت که نرها دارای سبیل می باشند و کمی جثه بزرگتری دارند.و هوبره این پرنده ی زیبا دارای سر و گردن خاکستری روشن و سطح پشتی نخودی با راه راه عرضی سیاه می باشد؛ سطح شکمی آن سفید و سینه به رنگ بلوطی است که در فصل جفت گیری رنگین تر می شود.و اندازه این پرنده ۶۲ سانتی متر است که از میش مرغ کوچکتر و از زنگوله بال بزرگتر است. از لحاظ ظاهری به بوقلمون ماده شباهت دارد. در ادامه در مورد میش مرغ و هوبره و عادات و رفتار،زیستگاه آن ها می پردازیم.

عادات و رفتار میش مرغ

میش مرغ پرندهای اجتماعی بوده و در فصل تخم گذاری ۲ تا ۳ تخم می گذارد و مونوگام است.

زیستگاه میش مرغ

زیستگاه میش مرغ در دشت های صاف و پهناور و بیشتر در کشتزارها بویژه چمنزارها، یونجه زارها، و اراضی زراعی می باشد. در حال حاضر در استان های کردستان و همدان (اسدآباد) به صورت انگشت شمار وجود دارد.

هوبره ، میش مرغ

هوبره

گردن و دم خرمایی رنگش دراز است. نر و ماده در تمام فصول از روی دسته پرهای سیاه و سفید بلندی که در طرفین گردن آنها آویزان است، کاکل کوتاه سیاه و سفید و چشم های درشت تشخیص داده می شود. سطح پشتی این پرنده قهوه ای خاکی کم رنگ با خطوط موجدار فراوان، سطح شکمی آن سفید و ناحیه ی گلویش خاکستری کمرنگ است. در پرواز پشت و پوشپرهای بال به رنگ خاکی یک دست به نظر می­آید. شاه پرهای سیاه بال دارای یک قسمت سفید رنگ در قاعده ی شاه پرهای نخستین می باشد، ولی مقدار آن از سفیدی بال های «زنگوله بال» و «میش مرغ» بسیار کمتر است. آهسته بال می زند. بال هایش دراز و باریک است.

زیستگاه هوبره

دشت های بایر و خشک مناطق بیابانی و نیمه بیابانی، در مزارع هم ممکن است دیده شود؛ این پرنده نیمه مهاجر و نسبتاً فراوان است.

ویژگی های هوبره

هوبره پرنده ای بیابانی است و اقلیم های کم پوشش با بوته های پراکنده را می پسندد بیش از آن که پرواز کند، راه می رود. پروازش موقع ترسیدن نمایی از یک پرنده بزرگ را به نمایش می گذارد. بال هایش مثل بال های بالابان، بلند و نوک تیزاند و هوبره سرعت و قدرت پرواز بالائی دارد.

علامت هوبره هنگام پرواز در سطح زمین، ردیف چند شاه بال سفید است که در بین سیاهی شاه پرها خودنمایی می کند. هوبره با درناها هم خانواده است. فرم سر و شکل بدن این پرنده شباهت هائی به درنا دارد. هوبره هم مثل درنا مهاجر است و مثل درنا به طور دسته جمعی از سرزمین های شمالی مهاجرت می کند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 5 امتیاز از مجموع: 5]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج