0

معرفی موردی سگ های شکار: سگ نژاد دالماتین

سگ نژاد دالماتین

پیدایش سگ نژاد دالماتین به گذشته های بسیار دور می رسد، بطوری که محققان هنوز بر سر زمان دقیق آن به توافق نرسیده اند. اما آنچه واضح است این است که این نژاد بسیار قدیمی بوده و حکاکی های روی دیوارهای قدیمی غارها می تواند مدارک خوبی جهت اثبات این سخن باشد. در ادامه به معرفی یکی دیگر از سگ های شکاری سگ نژاد دالماتین می پردازیم و خصوصیات و ویژگی های آن هارا بررسی می کنیم.

دالماتین Dalmatin

 عده ای از محققین بر این باورند که این سگ مربوط به منطقه دالماشيا در غرب یوگسلاوی می باشد. این نژاد در جنگ های اروپا حضور داشته و در مرزهای بین کرواسی و دالماشيا به عنوان سگ نگهبان مورد استفاده قرار می گرفته. گاه به عنوان بارکش و یا حتی سگ گله نیز از آن استفاده شده است. شاید مهمترین ویژگی سگ های این نژاد که از زمانهای قدیم مورد توجه قرار گرفته، توانایی آن در کشیدن ارابه باشد!

این سگ استعداد فوق العاده ای در زمینه شکار داشته، بویژه در شکار پرندگان، حیوانات موذی و موش­ها تبحر فراوانی دارد. به علت حافظه قوی و قدرت یادگیری بالایی که دارد، در سیرک ها از آن برای انجام حرکات نمایشی استفاده می شده است. به نظر میرسد که این سگ در ابتدا در فرانسه و سپس در انگلستان، سوار کارانی را که برای شکار می رفتند همراهی می کرده است. در آمریکا نیز در اداره آتش نشانی از این نژاد استفاده می شد و دستگاه های آتش نشانی را حمل می کرد. امروزه جهت نگهبانی نیز از آن استفاده می شود.

مشخصات ظاهری: این سگ از لحاظ ظاهری دارای بدنی لاغر و عضلانی، سر کشیده و چشمانی با اندازه متوسط به رنگ قهوه ای تا خاکستری می باشد. گوش­ها بلند و آویزان بوده و کاملاً چسبیده به سر قرار می­گیرند. قد حيوان نر 55 تا 60 سانتی متر و در ماده ها 47 تا 54 سانتی متر می باشد. موهای بدن کوتاه و متراکم بوده و دارای لکه های سیاه و سفیدی است که حالتی شبیه پوست پلنگ را در حيوان ایجاد می نماید. توله ها در بدو تولد کاملاً سفید هستند ولی با گذشت ۲ هفته کم کم لکه های سیاه روی بدن ظاهر می شود، بطوری که اول در گوش­ها و بعد در ناحیه سینه و شکم قابل مشاهده خواهد بود و در 1 سالگی سراسر بدن را فرا می گیرد.

خصوصیات اخلاقی: این حیوان سگی جذاب، سرزنده، باهوش و با حافظه­ای قوی می باشد. بسیار اهل نزاع بوده، اما هنگام تعلیم و آموزش، مطیع و فرمان بردار است و تعالیم فرا گرفته را هیچگاه فراموش نمی کند. این سگ برای افرادی که به سوارکاری و یا شکار با اسب علاقمند هستند، مناسب خواهد بود. به انسان­ها علاقه زیادی داشته، تیمار و آموزش آن نیز آسان است. البته قابل ذکر است که این سگ حیوان بسیار تمیزی است و علاقه فراوانی به آب و شامپو دارد و از کثیف کردن خود شدیداً امتناع می ورزد. به ورزش منظم و مستمر روزانه نیاز داشته و در صورت کمی فعالیت مستعد چاقی خواهد بود. متوسط طول عمر این حیوان ۱۲ سال می باشد.

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج