0

عوامل عصبی کننده مرغ عشق

مرغ عشق و دیگر پرندگان زینتی، موجوداتی هستند که زندگی اشان بر مبنای عادات معمولی می گذرد. لذا هر چیز جدید و نا آشنا، آن را مشکوک می کند. تمام وسایل موجود در قفس، دکوراسیون خانه و قیافه خود شما چیزهایی هستند که طی مدتی مرغ عشق به آنها عادت می کند. بنابراین از هرگونه تغییر ناگهان اشیای داخل و خارج قفس؛ من جمله شکل ظاهری خودتان از نظر نوع لباس، کلاه و غیره؛ پرهیز کنید و هرگونه تغییر را به صورت تدریجی به پرنده معرفی کنید.درادامه به بررسی عوامل عصبی کننده مرغ عشق وآشناسازی مرغ عشق با چیزهای جدید میپردازیم.

عوامل عصبی کننده مرغ عشق

 اسباب بازی جدید، ظرف غذای جدید، قرار دادن ظرف غذا در جای جدیدی از قفس و نیز غذاهای جدید باعث عصبانیت مرغ عشق می شود. مرغ عشق و دیگر پرندگان زینتی تا وقتی رام نشده و به ما کاملاً عادت نکرده اند، از دست ما به شدت می ترسند. پس خیال نکنید که چون چند روزی از ورود آن به خانه شما می گذرد، مانعی ندارد که آن را با دست بگیرید و جابه جا کنید. شما فقط یک مرغ عشق کاملاً رام شده را می توانید در حالات فوریتی یا خاص با دست بگیرید.

آشناسازی مرغ عشق با چیزهای جدید

مرغ عشق به خصوص تا وقتی کاملاً رام نشده باشد، از هر چیز جدید؛ من جمله خود شما در لباسی نا اشنا می ترسد. شاید شما خیال کنید یک اسباب بازی دوست داشتنی یا یک خوراک جديد و لذيذ، چیزهایی هایی هستند که مجاز هستید به راحتی به پرنده نزدیک کنید. اما چنین نیست. مرغ عشق حتی از یک غذای خوشمزه از نظر شما، در اولین دفعات می ترسد و آنها را خطرناک می پندارد. هرگونه حرکات ناآشنا و ترساننده یا صداهای بلند؛ مثل سرفه کردن، عطسه کردن و فین کردن با صدای بلند و نیز صداهایی چون صدای جارو برقی، باید در اولین دفعات همراه با سوت­ها و حرف زدن های ملایم و اعتماد ساز همراه باشد.آشناسازی مرغ عشق با چیزهای جدید دارای اهمیت می باشد.

عوامل عصبی کننده مرغ عشق1


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 7 امتیاز از مجموع: 4.3]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج