0

معرفی موردی سگ های کار: سگ نژاد کاکر اسپانیل آمریکایی

سگ نژاد کاکر اسپانیل آمریکایی

در مقالات قبل با چند نوع از نژادهای سگ آشنا شدیم. در این مقاله با سگ نژاد کاکر اسپانیل آمریکایی آشنا و خصوصیات ظاهری و اخلاقی آن ها را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

کاکر اسپانیل آمریکایی American Cocker Spaniel

اصلیت این سگ آمریکایی است و اینطور که گفته شده، این حیوان توسط زوار فلاور به عنوان شکارچی پرندگان کوچک به آمریکا وارد شد. در طی سال­های ۱۹۳۰ و ۱۹4۰، جهت تولید سگی متفاوت، بر روی این حیوان بسیار کار شد و سرانجام پرورش دهندگان آمریکایی در سال 1946 موفق شدند که این سگ را به آن شکلی که امروزه می بینیم، تولید کنند.

مشخصات ظاهری: کاکر اسپانیل آمریکایی از لحاظ ظاهری نسبت به نمونه انگلیسی خود دارای جثه کوچکتری بوده، از شانه بلندتر و پشت خمیده تری برخوردار است. همچنین دارای سری گرد و کنگره ای با پوزه ای کوتاه و بینی برجسته می باشد. متوسط قد حيوان نر 36 تا ۳۹ سانتی متر و حیوان ماده ۳۳ تا ۳۷ سانتیمتر بوده و میانگین وزن آنها ۱۱ تا ۱۳ کیلوگرم می باشد. بدن، پوشیده از موهای ابریشمی زیبایی است که در نقاطی همچون روی گوش ها، پاها و اطراف شکم، بلندتر از سایر نقاط می باشد. پوشش بدن به رنگ­های متنوع و زیبایی همچون کرم، قهوه ای و سیاه دیده می شود.

خصوصیات اخلاقی: حیوانی بسیار مهربان، سرزنده، بازیگوش و پر انرژی بوده و به خوبی با انسان اخت می­شود. علاقه فراوانی به بازی و جست و خیز دارد و اگر خوب تربیت شود، به حیوانی مطیع و آرام تبدیل خواهد شد. برای نگهداری از آن، ورزش روزانه و تیمار دائمی، لازم و ضروری است. تربیت این نوع سگ در فضای باز و آزاد بسیار راحت تر است، به گونه ای که در چنین فضایی از دستورات صاحب خود به دو پیروی می کند. اما در صورتی که بی ملاحظه پرورش داده شود، ممکن است رفتارهایی غیر قابل پیش بینی از خود بروز دهد و این امر بررسی سوابق اعتباری پرورش دهنده را پیش از خرید حیوان می طلبد. متوسط طول عمر حيوان ۱۳ تا 14 سال می باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج